Sänka tempraturen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Du kan inte fukta mindre eller på nåt annat vis så du inte dränker bottenmaterialet? Kan vara knepigt att sänka temperaturen i ett terrarium utan att stänga av eller sänka en värmekälla, fläkt är bra men funkar bara till en viss gräns sen riskerar man drag tyvärr.

65
13
Doberman:

Om du har förslag på hur jag ska funka mindre och hålla luftfuktigheten så tell me please, jag är rätt less på att ha en fogger igång hela tiden :/

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Ja till att börja med så är det väl nättak i Exo Terra? Täck över en del så håller fukten bättre. mer levande växter? ett fattenfall av något slag så vattnet går runt i en sluten kedja. Finns ju ett gäng grejjer man kan testa för att höja eller sänka luftfuktighet :)

65
13
Doberman:

Vattenfall är en bakteriehärd tyvärr.. men får ta ut lite trollhassel och peta i mer växter :)

733
297
markusbabs:

Oj, Sa jag nått olämpligt ?  :)   Jag själv använder termostat till värmematta och det funkar bra för mig iaf :)     Som Jonas_ säger så kan du ju också täcka för en del av taket :)

65
13
Doberman:

osäker på om jag kan täcka över så mycket eftersom ventilation är extremt viktigt för en Jackson

733
297
markusbabs:

Kanske kan en dubbelbotten fylld med vatten hjälpa till att sänka temperaturen? 

268
19
Iguania:

"Vad är det där för inlägg? tror du jag gissat mig till att det är för varmt?"

En termostat är inte en termometer;)

733
297
markusbabs:

Det va en sån här jag menade :)  590 kr :)

www.firstreptiles.se/b2-pulsande-termostat-max-600-watt/22-0

63
5
gitchen:

En sån termostat är kanon men man får inte lägre temp än du har i det rum som terrariet står i. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild