Lite blandade frågor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Greven skrev:
Jag har sugit åt mig en hel del bra information genom Youtube genom åren.
Nu menar jag inte praktiska saker, "freehandling" t.ex är något som jag inte skulle rekommendera någon att syssla med när det kommer till giftormar. (Hur mycket "expert" man än må vara.)
Till sist, visst är de underhållande som tusan att titta på. Gillar du inte Chandler?! A SPICY MEATBALL!

Nja  han fjantar runt en del. Lite drygt tycker jag.

187
33
AntonMurseli:
Jaha det visste jag inte! Men tack så mycket för svaret!

19
3
Greven:
Hittade denna trevliga kanal på Youtube!
m.youtube.com/channel/UC2yg-Efit66QeEprtxumrsQ
Men lite frågor i tråden är fortfarande obesvarade, hjälp om den finns uppskattas mycket!

5391
4132
Tropfrog:
Du undrar om butiker med hyggligt utbud.

Jag skulle säga herpers choise i Uppsala eller tropiska rum i Genevad.

Men en bättre approach enligt mig är att bestämma vilket djur man vill ha och sen leta efter uppfödare och köpa direkt.

Mvh
Magnus 

19
3
Greven:
Tropfrog skrev:
Du undrar om butiker med hyggligt utbud.

Jag skulle säga herpers choise i Uppsala eller tropiska rum i Genevad.

Men en bättre approach enligt mig är att bestämma vilket djur man vill ha och sen leta efter uppfödare och köpa direkt.

Mvh
Magnus 

Uppskattar tipsen! De djuraffärer jag brukade köpa utav finns dessvärre inte kvar utan har fått stänga igen sedan länge. Väldigt många djuraffärer försvinner, bara för ca 15år sedan fanns det dubbelt så många? (Eller det kanske bara känns så)
Hursomhelst jag har köpt de djur jag haft, inte på impuls på något vis.
Men vet ofta inte vad jag söker förens jag ser den/det.

19
3
Greven:
Klargörande, jag valsar alltså inte omkring i någon sorts köpmani utan att ha en susning om vad för sorts djur jag letar efter.........
Men är så att säga inte låst till en specifikt art/djur, utan har kikat in ett antal alternativ som skulle passa just mig.
Ex om jag är till att gå på Expo syd med tanken att köpa på mig ett djur, valet står mellan låt oss säga en skäggagam och en majsorm.
Innan köp så handhar och ser jag gärna djuret innan jag bestämmer mig till 100%, jag låter alltså inte endast arten eller priset bestämma helt.
För mig är det viktigast att djuret är friskt och verkar må bra, sen är det väl alltid härligt med ett praktexemplar.

5391
4132
Tropfrog:
Det du funderar över funkar inte i praktiken.

Du behöver ett terrarium som är anpassat efter arten och testat minst en månad innan du köper djur. Snäggagam och majsorm har väldigt olika krav.

Du måste bestämma dig för art lång innan köp.

Mvh
Magnus

19
3
Greven:
Jag är lååångt ifrån någon expert, (knappt lekman) med det sagt så har jag haft en del t.ex Skäggagam, Leopardgecko, Majsorm, Kungspyton, Kopparhuvud, Stäppsköldpadda, Rödknäad fågelspindel och lite annat.
Detta är ABSOLUT ingen kritik på något vis, jag är däremot tacksam för alla tips och råd jag kan få!
Men vad menar du att terraiet måste testas en månad innan? 
Gemensamt för samtliga av mina reptiler (och annat) är att jag köpt dem och terrarierna samtidigt....... (Iaf nästan samtliga)

5391
4132
Tropfrog:
Man måste ha koll på att miljön är korrekt innan djuret flyttar in. En felaktig miljö är stressande. Tillsammans med den stress som en flytt innebär......inte bra.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild