Lite blandade frågor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

19
3
Greven:
Hej, har varit medlem här sedan 2013.
Aldrig startat en tråd (vad jag minns) har alltid haft ett stort intresse
för reptiler osv.
Haft en hel del igenom åren men var ett tag sedan nu.....
Efter ett uppehåll på snart 10år så funderar jag på att införskaffa någon form av reptil igen.

Jag undrar vem som lagerhåller det största utbudet utav reptiler/spindlar i Sverige? Dvs ett ställe man kan åka och titta på djuren innan man köper men också köpa där. (Min tanke var att slå till vid Tropikmässan syd, men vet inte hur det blir med det nu i dessa Coronatider)
Om valet skulle falla på någon form av giftorm (tittat mycket på Atheris hispida, någon här som har kanske?)
Finns det då någon form av mentor i Sydsverige? (Ringrostig minst sagt)
Undrar också om det finns någon svensk aktiv youtuber som sysslar med reptiler? Tyler, Chandler och resten av gänget gör väldigt nyttiga/intressanta filmer men skulle vara roligare med en svensk.

Medlem i GHF
3136
1747
EmanuelKarl:
Greven skrev:
Hej, har varit medlem här sedan 2013.
Aldrig startat en tråd (vad jag minns) har alltid haft ett stort intresse
för reptiler osv.
Haft en hel del igenom åren men var ett tag sedan nu.....
Efter ett uppehåll på snart 10år så funderar jag på att införskaffa någon form av reptil igen.

Jag undrar vem som lagerhåller det största utbudet utav reptiler/spindlar i Sverige? Dvs ett ställe man kan åka och titta på djuren innan man köper men också köpa där. (Min tanke var att slå till vid Tropikmässan syd, men vet inte hur det blir med det nu i dessa Coronatider)
Om valet skulle falla på någon form av giftorm (tittat mycket på Atheris hispida, någon här som har kanske?)
Finns det då någon form av mentor i Sydsverige? (Ringrostig minst sagt)
Undrar också om det finns någon svensk aktiv youtuber som sysslar med reptiler? Tyler, Chandler och resten av gänget gör väldigt nyttiga/intressanta filmer men skulle vara roligare med en svensk.

Linus Mattson finns men är inte så aktiv.
Jag jobbar på en fet comeback fast på engelska (Tarantula Nest, fast måste byta namn för jag byter inriktning till mer regnskog).

1275
1725
Falk:
Bilden är fake, iaf färgen

210
273
Lordguras:
Falk skrev:
Bilden är fake, iaf färgen

Jasså? 

1275
1725
Falk:
Lordguras skrev:

Jasså? 

Ha ha nu blev jag osäker. Det har varit en hel del Photoshoppade bilder på A hispida ute på nätet men bilden visar en A squamigera så jag kan faktiskt ha helt fel där.

19
3
Greven:
Falk skrev:

Ha ha nu blev jag osäker. Det har varit en hel del Photoshoppade bilder på A hispida ute på nätet men bilden visar en A squamigera så jag kan faktiskt ha helt fel där.

Stämmer nog som du säger att det är en squamigera. 
Att den skulle vara photoshopad är fullt möjligt det också, vissa är ju mer uppenbara än andra...... 

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Greven skrev:

Stämmer nog som du säger att det är en squamigera. 
Att den skulle vara photoshopad är fullt möjligt det också, vissa är ju mer uppenbara än andra...... 

Hur som så är inte google någon bildbank.

Tyler, Chandler och Will är rätt underhållade att kolla på.Men har då inte lärt mig nå vetigt av dom.

Chandler kan bli lite jobbig att kolla på. 

187
33
AntonMurseli:
Westman skrev:

Tyler, Chandler och Will är rätt underhållade att kolla på.Men har då inte lärt mig nå vetigt av dom.

Vem är den där Will? Kan du länka hans kanal?

/Mvh Anton

19
3
Greven:
Westman skrev:

Jag har sugit åt mig en hel del bra information genom Youtube genom åren.
Nu menar jag inte praktiska saker, "freehandling" t.ex är något som jag inte skulle rekommendera någon att syssla med när det kommer till giftormar. (Hur mycket "expert" man än må vara.)
Till sist, visst är de underhållande som tusan att titta på. Gillar du inte Chandler?! A SPICY MEATBALL!

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

MmBruh skrev:

Vem är den där Will? Kan du länka hans kanal?

/Mvh Anton

Will Nace han är eller va kompis med dom där andra 2

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild