Zombieboyy88 skrev:
Tack för svaren,
Gamla termostaten slocknar lampan på efter en stund, varken nya eller gamla värmematta blir varm när jag kopplar in dom i gamla termostat,
När jag kopplar in nya värmematta i nya termostat så fungerar det
Gamla värmematta i nya termostat blir inte varm
Gamla värmematta direkt i väguttaget blir typ 30 grader efter en bra stund
Har läst bruksanvisning och googlat efter dessa problem och hittar ingen info, därför jag frågar er som kan mycket :)
Svårt att förstå det där med gamla och nya. Tekniskt kan det inte finnas kompatibilitetsproblem, så det där med att prova olika kombinationer kommer inte att göra dig klokare.
Mattorna funktion kollar du genom att koppla in dem direkt i vägguttaget. Blir de varma så funkar de.
Termostatens funktion kollar du genom att testa dig fram med en termometer bredvid sensorn. Det du vill kolla är:
1: ger den rätt mätvärden? Om det är modellen utan digital visning får man skruva på knoppen för att se vid vilka värden den stänger av och på. Stämmer detta med den verkliga temperaturen?
2: stänger den av och sätter på vid rätt värden? Om du har modellen utan digital visning så här du redan kollat detta.
3: ger den ström till mattan när den är på respektive inte när den är av? Detta kollar du genom att se till att inställt värde är lägre än verklig värde.....Blir mattan varm är det ok. Sen kollar du omvänt. Inställt värde högre än verkligt värde......Om mattan inte värmer är det ok.
Sen var det, det här med den röda lampan. Läs manualen igen, vad betyder det att den är tänd respektive släckt? Det är grundkunskap kring termostater och desd funktion som du måste ha för att klara ovan felsökning.
Mvh
Magnus