Mögel i terrariet!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

155
39
kosinuss:
Testade med långa och tunna tuvor så vitt rörelse på dom. Jag kör med 110mm fläkt tror jag. På min fläkt så är nedre gränse 4.5 v.

5
0
Wahro:
Har också problem med mögel i vårt nya terrarium. Kör bioaktivt för första gången i ett L200xD60xH120 med kubanska gråsuggor. Möglet har uppkommit på grenarna och i mossan. Är enda lösningen att sätta in en fläkt? 

5384
4125
Tropfrog:
Mögel kommer i princip som regel alltid I nyupsatta terrarium. Det brukar försvinna sv sig själv.

Fläkt är problematiskt om man inte vet vad det är för mögel. Du fläktar ut sporerna I ditt hem.

Mvh
Magnus 

5
0
Wahro:
Fick ganska mycket mögel på grenarna som jag hade satt in så nu har jag tagit ut allt. Så man bör inte använda fläkt för att få en cirkulation i terrariet? Är inte möglet farligt för ormen?

36
12
GrontApple:
Wahro skrev:
Har också problem med mögel i vårt nya terrarium. Kör bioaktivt för första gången i ett L200xD60xH120 med kubanska gråsuggor. Möglet har uppkommit på grenarna och i mossan. Är enda lösningen att sätta in en fläkt? 

Har du bara gråsuggor eller även hoppstjärtar? Hoppstjärtar äter mögel (i rimliga mängder). :)

5
0
Wahro:

GrontApple skrev:

Har du bara gråsuggor eller även hoppstjärtar? Hoppstjärtar äter mögel (i rimliga mängder). :)

Just nu har jag bara kubanska gråsuggor men har också beställt hoppstjärtar efter lite ytterligare forum sökande.

5
0
Wahro:
Men om jag nu vill undvika mögel, kan jag då lacka grenarna?

5384
4125
Tropfrog:
Wahro skrev:
Fick ganska mycket mögel på grenarna som jag hade satt in så nu har jag tagit ut allt. Så man bör inte använda fläkt för att få en cirkulation i terrariet? Är inte möglet farligt för ormen?

Om möglet är farligt för ormen så är det också farligt för dig. Då kanske inte att ventilera ut det i ditt hem är den bästa lösningen?

De flesta sorters mögel är ofarligt och försvinner av sig själv med tiden.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild