De nya växterna i burken börjar komma igång och invånarna förökar sig som galningar. Jag knäppte lite nya bilder på burken såhär i juletid.
Jag har funderat på om jag även borde posta bilder från mina andra byggen samt kommande projekt i denna tråden istället för att ha separata trådar för alla, tänker att det blir lättare att hålla allt samlat. För tillfället har jag tre olika byggtrådar. Denna, en som heter "Husgecko-burken" och en som heter "Nya burken!" (bifogar länkar till de andra nedan).
www.terrariedjur.se/forum/thread/10093www.terrariedjur.se/forum/thread/10579/Jag har för tillfället ett nytt bygge på gång som jag tänkte ta tag i under jullovet, denna gången blir det ett 65*35*45 till en grupp Ranitomeya reticulata (för tillfället har jag en ensam individ, som bor i ett lite mindre terrarium, men jag kommer köpa 2-4 till när det nya är klart för inflyttning så jag kanske kan få ett par). Jag har redan börjat samla på mig växter till bygget, och bifogar några bilder längst ner. Jag tänkte då lägga bilder från detta bygget i denna tråden istället för att göra ännu en ny.
Burken i sin helhet, inte den bästa bilden direkt, lite överexponerat på sina ställen osv, men det får duga. De flesta aroiderna jag satte in har fått åtminstone ett nytt blad. Grodorna är framme och spelar hela dagarna.
Maxillaria variabilis i blom (blomman ser nästan ut att tillhöra bromelian på stället den slagit ut, men så är inte fallet)
En trevlig vy över några av aroiderna, bland annat Philodendron Splendid (verrucosum x melanochrysum), Philodendron billietiae x atabapoense, Philodendron verrucosum, Philodendron mamei Green Form, Syngonium wendlandii, Monstera siltepecana och Philodendron Dwarf Red
Phyllobates vittatus
Ranitomeya amazonica Franska Guyana
Liten Phyllobates vittatus (inte hos de vuxna, utan den bor i ett mindre terrarium)
Philodendron Burle Marx Fantasy, en utav de nya växterna jag köpt till reticulata-burken.
Monstera obliqua Peruvian Form, min absoluta favoritväxtart. Inte mycket att hurra för i dagsläget, när det bara är en liten nod, men de får riktigt häftiga blad när den blir större. För att förtydliga för er som känner till den här växten och dess pris sedan innan, de har gått ner i pris, jag fick den här noden för under 2000kr vilket man knappt hade kunnat drömma om för ett och ett halvt år sedan (då gick de för helt absurt höga summor).