Idag gjordes det lite förändringar i burken, helt klart mot det bättre även om det såklart ser lite tomt ut och lär göra det ett tag, eftersom den nedre vänstra sidan är lite nyomplanterad. Jag tröttnade på min adansonii (numera är det korrekta namnet på den som oftast säljs Monstera aff. lechleriana, men de flesta känner fortfarande till den som adansonii), den började växa ganska glest och jag gillar inte riktigt att ha vanliga växter man ser överallt (har en del undantag, särskilt utanför terrarierna, men generellt sätt), särskilt inte när det är en av de absolut största i hela terrariet. Idag rev jag ut den, (även min Begonia maculata fick flytta ut till en kruka, den passade inte alls bra bredvid det nya jag satte in) och satte in en stor stickling från min stora Philodendron verrucosum. Ett annat nytillskott är Ficus pumila 'Mini', på det monterade korkröret på högersidan (syns knappt på bilden, men hoppas att den med tiden ska klättra på det röret, som tur är inte lika snabbväxande som den vanliga Ficus pumila och Ficus sagittata). Jag klippte också av alla stjälkar (eller vad det nu kallas) på min Nephrolephis cordifolia 'Duffy' så får den växa upp från rotklumpen igen, då den såg alldeles för kaotisk ut, samt lade in boklöv, då jag kände för ett nytt utseende till botten. Jag har planerat att göra detta i någon vecka, väntade bara på att min verrucosum skulle rota sig lite, och det var egentligen den enda anledningen till att mina amazonica inte fick flytta in direkt, de får flytta in om någon vecka när jag känner mig nöjd (för den här gången) med inredningen. Ska nog sätta in lite Ficus pumila 'Quercofolia', och kanske något mer, kommande dagar.