trädödlor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

17
3
Alekz078:
Finns det någon trädlevande ödla som trivs i ett 50x30x32

218
277
Lordguras:
Vad tror du själv?

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Alekz078 skrev:
Finns det någon trädlevande ödla som trivs i ett 50x30x32

Nej. Du kanske kan ha en liten unge av något ett tag eller använda det temporärt. Men att inreda ett seriöst bra terrarium som ska fungera länge så är det svårt med trädlevande i så litet. Skulle köpt kanske ett 45 45 60 och inreda seriöst till typ jungfrugeckos, ett par husgeckos eller någon lliten daggecko (dock uv ljus som krävs då, det går inte igenom glas så då fungerar inte med glas över taket) typ klemmeri.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Lordguras skrev:
Vad tror du själv?

Detta är väll ändå ett ganska otrevligt och onödigt svar.
Uppenbarligen är personen nybörjare, utan allt för mycket kunskap om reptiler.

Då är det väll jätte bra att han vänder sej hit och får reda på fakta innan han skaffar något djur och kanske sätter det i ett för litet terrarium.

218
277
Lordguras:
Flyers90 skrev:

Detta är väll ändå ett ganska otrevligt och onödigt svar.
Uppenbarligen är personen nybörjare, utan allt för mycket kunskap om reptiler.

Då är det väll jätte bra att han vänder sej hit och får reda på fakta innan han skaffar något djur och kanske sätter det i ett för litet terrarium.

Delar inte din åsikt. Man bör kunna göra någon typ av research innan man ger sig ut i forum med basic frågor.

15
8
ParaFoXXen:
Lordguras skrev:

Delar inte din åsikt. Man bör kunna göra någon typ av research innan man ger sig ut i forum med basic frågor.

Är ju det ett forum är till för... Eller är detta ett forum för Eliten som kan allt redan? :D
Efter en snabb titt i din historik så har du själv varit här inne och frågat basic frågor ett par gånger, specifikt en som jag då ser som en väldigt basic fråga angående växter.. :) Men givetvis delar vi alla olika åsikter kring livets frågor..
Vi är alla nya och vi är alla här för att söka information, och vad är bättre än ett forum, samlat med både "basic frågor" och andra saker? :)

Angående frågan här. Tyvärr är jag själv rätt ny ångande ödlor, men hoppas givetvis någon med erfarenheten här kan hjälpa dig hitta en ödla som kan passa både dig och terrariumet. :D

218
277
Lordguras:
Så du menar att växt frågan är i samma stuk som denna?? Och ja precis som du så poetiskt skriver så delar vi inte samma åsikt om livets alla frågor

218
277
Lordguras:
ParaFoXXen skrev:

Är ju det ett forum är till för... Eller är detta ett forum för Eliten som kan allt redan? :D
Efter en snabb titt i din historik så har du själv varit här inne och frågat basic frågor ett par gånger, specifikt en som jag då ser som en väldigt basic fråga angående växter.. :) Men givetvis delar vi alla olika åsikter kring livets frågor..
Vi är alla nya och vi är alla här för att söka information, och vad är bättre än ett forum, samlat med både "basic frågor" och andra saker? :)

Angående frågan här. Tyvärr är jag själv rätt ny ångande ödlor, men hoppas givetvis någon med erfarenheten här kan hjälpa dig hitta en ödla som kan passa både dig och terrariumet. :D

Som du dessutom ser så fanns det en mängd olika svar på den frågan jag ställde medans det självklara svaret i denna tråd är  nej

5479
4193
Tropfrog:
Lordguras skrev:

Som du dessutom ser så fanns det en mängd olika svar på den frågan jag ställde medans det självklara svaret i denna tråd är  nej

Det finns inget självklart svar, det finns det sällan oavsett fråga.

L80 definierar vilka förhållande som är ok i lagens namn. I tabellen på sid 44 kan man läsa att minsta godkänna höjd för trädlevande ödlor mindre än 15 cm är 25 cm. Minsta yta är 0,06 kvm.

TS terrarium är 0,15 kvm och höjden räcker. Terrariet är alltså mer än dubbelt så stort som kraven.

Ur ett estetiskt perspektiv tycker jag nog att ett högre terrarium är att föredra. Detta terrariet är bättre för marklevande djur. Men det är inte fel att ha trädlevande djur däri.

Mvh
Magnus

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Lordguras skrev:

Som du ser finns det även olika åsikter i denna tråd, vilket tropfrog skrev.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild