Akut botten matrmaterial Skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3149
1761
EmanuelKarl:
Flyers90 skrev:

Jag tycker man absolut kan ha en del av terrariumet kan bestå av Excavator clay, om man nu vill ha det.

Men jag själv skulle aldrig rekommendera någon att köpa just den produkten, då är det smaratare att köpa kattsand av bentonitlera istället, och blanda i lite sand och vatten. Precis samma sak, fast kostar 25kr för 10kg istället för 200kr för typ 2kg.

Skulle inte heller bara att ha excavtaor till hanar, för de gräver en hel del dom också.

men även om man blandar sand och solmull så kan man packa ihop det ganska bra så det blir en hård och fast botten.
Jag kör på denna lösning i hela mitt terrarium med ett mycket bra resultat.

Tack för info.

26
1
Elias14:
Flyers90 skrev:

Jag tycker man absolut kan ha en del av terrariumet kan bestå av Excavator clay, om man nu vill ha det.

Men jag själv skulle aldrig rekommendera någon att köpa just den produkten, då är det smaratare att köpa kattsand av bentonitlera istället, och blanda i lite sand och vatten. Precis samma sak, fast kostar 25kr för 10kg istället för 200kr för typ 2kg.

Skulle inte heller bara att ha excavtaor till hanar, för de gräver en hel del dom också.

men även om man blandar sand och solmull så kan man packa ihop det ganska bra så det blir en hård och fast botten.
Jag kör på denna lösning i hela mitt terrarium med ett mycket bra resultat.

Kör på din ide men ska bygga ett störe terrarium och ska jag testa det

37
5
SaraDolk:
Tjena! Hoppar in lite här ;) 
Nu har jag Dabbisar o inte Skäggisar. Men jag tycker de e skit svårt o hitta bottensub som jag e nöjd med... Har nog bytat 3ggr nu. Började med sand/jord men de dammade något förbannat med tanke på den låga luftfuktigheten....
Kört ExClay i den ena burken vilket jag tycker funkar bra. Men de blir ju förbannat dyrt... 
Slängde in förbannat väl tvättad filtersand (grov sand/mindre sten) hos dom stora djuren vilket också funkar okej. Men skulle vilja blanda ut de med något biologiskt substrat för att få de lite mer kompakt tror jag. Men allt dammar när de blir så förbannat torrt. 
All hjälp och tipps mottages tacksamt! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild