Hitta reptil

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

378
340
Silvetaz:
Erik17 skrev:

Jag förstår och ja jag känner mig inte faktiskt erfaren, inte så mycket med reptiler men har enligt mig massa kunskap då jag har läst massor och skrivit med folk i speciel varan grupper så jag förstår mig på varaner och deras beteende och hur man hanterar dom. Och jag odlar mina egna dubia och funderar på att dra i gång nån annan odling, jag har också sparat massor av pengar. 

Ps har fyllt 15 

Hade jag varit du så hade jag försökt komma i kontakt med en person som äger varaner i dagsläget, helst av allt den typ av varan som du själv är intresserad av. Det är tyvärr stor skillnad på att läsa om beteende och ha facklig kunskap jämfört med faktisk hands on erfarenhet, jag förstår att erfarenhet enbart kan skaffas genom att faktiskt arbeta med djuret i fråga och det kan du inte genom en bok.

De är relativt lika i storlek som en ackis till exempel. Kanska skaffa lite praktisk erfarenhet från en sådan och ta det därifrån.

64
11
Erik17:
Silvetaz skrev:

Hade jag varit du så hade jag försökt komma i kontakt med en person som äger varaner i dagsläget, helst av allt den typ av varan som du själv är intresserad av. Det är tyvärr stor skillnad på att läsa om beteende och ha facklig kunskap jämfört med faktisk hands on erfarenhet, jag förstår att erfarenhet enbart kan skaffas genom att faktiskt arbeta med djuret i fråga och det kan du inte genom en bok.

De är relativt lika i storlek som en ackis till exempel. Kanska skaffa lite praktisk erfarenhet från en sådan och ta det därifrån.

Jo det är de jag har gjort jag har aldrig träffat nån men har skrivit massor med andra ägare.

378
340
Silvetaz:
Erik17 skrev:

Jo det är de jag har gjort jag har aldrig träffat nån men har skrivit massor med andra ägare.

Kolla runt här på terrariedjur, flera stycken som har Ackisar vad jag vet. Frågar du snällt så får du säkerligen komma hem och få studera (hantera) en på riktigt. Det är extremt viktigt när det gäller djur som faktiskt kan göra lite skada om oturen är framme.

1253
476
leedragon:
Erik17 skrev:

kanske gå med i en förening och träffa folk på deras möte som äger varaner?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild