Nytt burkprojekt med hygrolon

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Vet du inte vad du köper för grejer ;) Nä men ett plus med att ha det liggandes så länge är att mossan kan rammla av annars. Och sen kör ju jag med dusks mossa, det kanske gör lite skillnad, kör osmosvatten då växterna ska trivas bättre i det än kran vatten 

382
36
MariBarita:

Att den drog till sig vätska så bra visste jag inte:D 

Då fungerar den lite som en disktrasa med andra ord  ;) :D

382
36
MariBarita:

Då får vi se om mossan klarar sig!

Jag ställde upp terrariet idag.

Jag vill ha en hög vattennivå och för att inte riskera att den tilltänkte invånaren ska drunkna så valde jag akvariegrus som bottenmaterial.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

du kan ju annars göra en så kallat falskbotten :) 

229
124
CJBReptiles:

Jag har också börjat bygga några hygrolon bakgrunder. Måste bara köpa lite mossa och växter.

382
36
MariBarita:

tenebrosa; Jo det hade varit bättre och jag kommer kanske att försöka ge mig på att göra ett senare. Jag tog vad jag hade hemma men jäkla vad tungt det blev ^^

CJBReptiles; Det ser lovande ut,  vad ska du ha förutom mossa?

229
124
CJBReptiles:

Jag vet inte än. Mycket olika växter i alla dess färger och kanske några orkidéer :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

CJB Reptiles det där kommer bli grymt coolt. Men tänk på att mossan som blir i "groparna" kommer nog inte växa s bra så försök peta in växterna där. Så fort det är lite skymt så växer det inte så bra. Jag måste klippa ned lite av växterna jag  har nu 

229
124
CJBReptiles:

Ja jag hoppas det :) Tanken är väl att mossan ska vara som en bakgrund och med massor av olika växter som klättrar över hela bakgrunden.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

jag har endast haft på mossa på min burk (den som kommit någonvart har epiweb) och där kommer det ju även andra växter ur mossmixen jag köpte på dusk. Sen har jag lite andra växter i burken som inte sitter på bakgrunden, men jag har en ficus pumila som klättrar upp över mossan och det börjar bli riktigt stiligt 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild