Billiga/bra terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

11
1
Nadde:
Undrar var jag hittar billiga men bra terrarium för grodor och crested geckos?
Har ett på ingång imorgon för en billig peng...men vill ha ett med lite höjd på så ödlan kan klättra.

Är det exo-terra som gäller?

Eller kan man bygga kanske själv fast man aldrig gjort det? Svårt? 

Tacksam för svar!

2966
1648
Hoggaforfan:
Det beror helt på vad du har för bakgrund och vad du har hemma. Har du överblivet virke och alla verktyg så är det billigast att bygga själv men ska du köpa virket och allt som hör till (exlusive vektyg) så är det nog marginellt billigare än Exo Terra.
Fördelen är ju att du får det som du vill ha det och att det är förbannat kul. :-)
Men det tar lite jobb och tid och kräver lite planering men inte särskilt svårt. Ett terrarium är ju egentligen bara en låda med glasdörrar/skjutglas och lite hål för ventilationen.

444
153
jpson67:
Vi på terrariedjur borde förhandla till oss en bra rabatt hos några handlare :)

11
1
Nadde:
jpson67 skrev:
Vi på terrariedjur borde förhandla till oss en bra rabatt hos några handlare :)

Eller hur!?! 
Så nyfiken vad zoo affärerna ger i inköp ibland för en del.
Står ju inte på till exempel imazoos hemsida : D
Vore roligt veta...på ett ungefär.

Medlem i SHF
4045
5093
Jonas_:

Nadde skrev:

Eller hur!?! 
Så nyfiken vad zoo affärerna ger i inköp ibland för en del.
Står ju inte på till exempel imazoos hemsida : D
Vore roligt veta...på ett ungefär.

Anledningen att inga priser står på Imazos sida är att dom inte säljer till privatpersoner :)

När jag jobbade i zoo-butik tog vi priset x3 på mindre varor. under 100kr & priset x2 ungefär på större akvarium & terrarium. Varierade lite beroende på hur mycket kunden skulle handla. Men då vill jag påstå att vi låg hyfsat bra i pris på akvarium/terrarium jämfört med flera kokurrenter.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild