UVB-lampa slutat fungera

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

15
2
Sandee93:
Hej, jag köpte en lampa igår på en reptilmässa jag va på till min dvärgskäggagam, vi hade problem med att få igång den i början då vi var tvugna att handla en kontakt eller något för att koppla in trådarna i för att en del av belysningen skulle fungera.
Den gick igång efter ett tag men sen när vi släckte den under natten så har vi inte kunnat få igång den när vi vakna.

Vad ska jag göra? Tacksam för svar.

Sandra

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Sandee93 skrev:
Hej, jag köpte en lampa igår på en reptilmässa jag va på till min dvärgskäggagam, vi hade problem med att få igång den i början då vi var tvugna att handla en kontakt eller något för att koppla in trådarna i för att en del av belysningen skulle fungera.
Den gick igång efter ett tag men sen när vi släckte den under natten så har vi inte kunnat få igång den när vi vakna.

Vad ska jag göra? Tacksam för svar.

Sandra

Är det en HID lampa du köpt med ballast?

Sitter den i en timer?

15
2
Sandee93:
Flyers90 skrev:

Är det en HID lampa du köpt med ballast?

Sitter den i en timer?

Ja, jag köpte en HID med ballast, men den sitter inte i en timer.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Sandee93 skrev:

Ja, jag köpte en HID med ballast, men den sitter inte i en timer.

Har du låtit den sitta i ett tag (ca 10-15min)och kollat så den inte tänds efter ett tag?

15
2
Sandee93:
Flyers90 skrev:

Har du låtit den sitta i ett tag (ca 10-15min)och kollat så den inte tänds efter ett tag?

Yes, den har suttit i i flera timmar men inget händer  

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

Hur har du kopplat den?

Är det några skarvar på sladden?
Bild?

15
2
Sandee93:
Flyers90 skrev:
Hur har du kopplat den?

Är det några skarvar på sladden?
Bild?

Yes det är skarvar på sladden 

504
396
Crippa:
Sandee93 skrev:

Yes det är skarvar på sladden 

Det ska bara vara att koppla ihop sladdarna. Ska kolla hur jag har hemma sen :) vad är det för märke? Ibland räcker det med att ballasten fått sig en smäll enligt min erfarenhet av ballaster.. jag har kanske bara haft otur!

15
2
Sandee93:
Crippa skrev:

Det ska bara vara att koppla ihop sladdarna. Ska kolla hur jag har hemma sen :) vad är det för märke? Ibland räcker det med att ballasten fått sig en smäll enligt min erfarenhet av ballaster.. jag har kanske bara haft otur!

Jsg är inte helt hundra men jag misstänker att det är rep tech, va lite dum och slängde kartongerna.

504
396
Crippa:
Sandee93 skrev:

Jsg är inte helt hundra men jag misstänker att det är rep tech, va lite dum och slängde kartongerna.

Kan ha fel men i ett HID paket ska allt ingå?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild