Inredning till eldbukssalamandrar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

47
0
Vildlaxen:

Tack admin! Jag bytte precis allt vatten till dem och la i dem och det första de gjorde var att simma direkt till land igen. Jag förstår inte. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:

Hade jag varit du hade jag nog köpt lite vattenväxter och gömställen att sätta i vattendelen. Sen kan det ju vara bra att ha lite vattentester med.

Medlem i GHF
70
23
hjelte:

Håller med Anders, gömställen först o främst men kolla sedan Ph-värdet på vattnet. Vad har du för temperatur däri?

47
0
Vildlaxen:

Slängde i några plastväxter som jag har sen tidigare som tillfällig lösning tills jag får pengar. Temperaturen ligger på ungefär 17 grader

Medlem i GHF
70
23
hjelte:

Blir nog bra, antagligen kommer det ta ett tag för dom att vänja sig bara! Räkna med ett par veckor.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Olackat bruk kan förändra phvärdet ganska rejält i vattnet så kolla det 

47
0
Vildlaxen:

Det låter  rimligt,  jag förstår bara inte hur allt hänger ihop med ph-värdet, är inte så bra på sånt :P  och hur kollar man det?

126
6
AjPaj:

Du kan skaffa ph-stickor/indikatorer i djuraffärer. Som jag nämnt tidigare, sväng förbi Södermalms Akvarieaffär.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Ph stickorna är inte att rekomendera, dom är ganska kassa faktiskt. Men köp dropptest för ph värde och en för nitrit, det ska vara ganska säkra grejer

Hoppas det löser sig snart 

47
0
Vildlaxen:

Satte in gullrankor idag, fick höra att de är bra för att rena vattnet när de blir större och deras rötter får ligga i vattnet nämligen, har tagit ut pumpen för det var bara krångel med den. Börjar känna att allt faller på plats nu :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild