Inredning till eldbukssalamandrar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

382
36
MariBarita:

Klätterficus är snygga (men de får inte luftrötter som Gullrankan får som den förankrar sig med) de får man fästa upp med ngt om man vill att de ska "klättra" i burken

47
0
Vildlaxen:

Var på plantagen idag och det fick bli ett par flygande blättar. inte lika vattentåliga som vissa andra men jag tror nog att jag kan fixa det. Hoppas jag.

47
0
Vildlaxen:

Hehe... Plättar ska det vara.

126
6
AjPaj:

Jag rekomenderar ju helt klart en sväng förbi Södermalms Akvariebutik. Bor man inte i Stockholm är det ändå värt. Där har du alla plantor du kommer behöva, både under och över vattenytan.

47
0
Vildlaxen:

Attans! La ju mina sista pengar på de här växterna :/ Men ska definitivt komma ihåg det om de dör, bor söder om söder ändå så det är inte så långt bort :D

126
6
AjPaj:

Nästa månad då. ^^ Om inte annat kan man vara där för aquascaping-inspiration.

47
0
Vildlaxen:

Kommer nog inte ha så mkt pengar på ett tag.. Men de här växterna tillsammans med en rätt snygg plastväxt från deras förra burk räcker nog rätt långt, hoppas jag iaf.

47
0
Vildlaxen:

Allt är klart nu och det ser väldigt bra ut enligt mig, bild kommer upp snarast. Dock verkar de inte vilja vara i vattnet, det tycker jag är lite konstigt. Är det för att jag inte har satt upp något för dem att gömma sig i? Sen har jag sett att det är något lager av någonting på ytan, ser ut lite som algblomning. Kan det vara det som gör att de inte gillar att vara där? Eller något annat?

126
6
AjPaj:

Ta bild och visa så får vi se om vi kan lista ut vad det kan vara. 

Att de inte vill vara i vattnet kan bero på stress, temperatur eller om det läcker ut något från materialen du använde som de kanske inte gillar. Mina korvar (salamandrar) är oftast lugna och nyfikna, men är det väldigt ljust blir de skygga. Testa med fler gömställen, ex pajade terrakottakrukor som är rengjorda i hett vatten.

Har du nitrit/nitrattester? Jag vet inte hur länge du har cyklat akvariet innan, men om du inte har så mycket växter är det bra att hålla koll på sånt. Sen kan du gradvis i takt med pengainkomst skaffa fler växter och små sniglar som hjälper till med att skapa ett ekosystem. Slink förbi Janne på Södermalms Akvarieaffär om du har några frågor. Han pratar jättegärna om sånt, och när du ändå är där kan du köpa levandeföda. Janne har mygglarver och tubifex, samt frysmat, och allt det är perfekt för cynops-storleken!

47
0
Vildlaxen:

Både det färdiga akvariet och det mystiska...

Akvariet har aldrig använts förut och jag har bara använt ogiftiga material så det verkar rätt konstigt.

Edit: Fixade bildlänkarna /Admin

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild