Svårt att hålla luftfuktigheten uppe.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1275
1725
Falk:
Ok, dom känner jag inte till. 
Annars är det ett vanligt fenomen att exoterras hygrometer visar vilka random nivåer som helst. 

306
101
thatreptileguy:
Falk skrev:
Ok, dom känner jag inte till. 
Annars är det ett vanligt fenomen att exoterras hygrometer visar vilka random nivåer som helst. 

Ok, jag tror denna funkar som den ska iallafall för jag har använt den i 3 olika terrarier och nivåerna verkar vara rimliga. 

379
399
Mr_B:

thatreptileguy skrev:

Ok, jag tror denna funkar som den ska iallafall för jag har använt den i 3 olika terrarier och nivåerna verkar vara rimliga. 

Skulle jag va dig skulle jag kolla hygron på riktigt vis. Finns mycket billigt skräp där ute. 

www.fukt-matare.se/hygrometer/

306
101
thatreptileguy:
Mr_B skrev:

Skulle jag va dig skulle jag kolla hygron på riktigt vis. Finns mycket billigt skräp där ute. 

www.fukt-matare.se/hygrometer/

Ok, har en annan fråga lite snabbt bara, hur mycket kostar en luftfuktare? Jag diskuterade det igår tror jag med EmanuelKarl på denna sida, om man har en sådan så kan man väll åka på semester på 3-4 dagar också utan det skulle göra något, men jag skaffar nog en sådan i länken om dem rekomderas.

379
399
Mr_B:
thatreptileguy skrev:

Ok, har en annan fråga lite snabbt bara, hur mycket kostar en luftfuktare? Jag diskuterade det igår tror jag med EmanuelKarl på denna sida, om man har en sådan så kan man väll åka på semester på 3-4 dagar också utan det skulle göra något, men jag skaffar nog en sådan i länken om dem rekomderas.

Va mer Att kalibrera din hygrometer jag ville förklara. Modellen där kan jag inte rekommendera då jag inte ägt en sådan. 

306
101
thatreptileguy:
Mr_B skrev:

Va mer Att kalibrera din hygrometer jag ville förklara. Modellen där kan jag inte rekommendera då jag inte ägt en sådan. 

Ok, själv tycket jag den har funkat bra.

379
399
Mr_B:
Du har testat den i tre olika terrarier säger du. Men du har ingen aning om den mäter säg t.ex 20% fel vilket inte alls är ovanligt på de man kan köpa i djurhandeln för en billig peng. Har vart med om exoterras t.ex. Ena visade 32% medans den andre visade 75% i samma terrarie och samma plasering på sensorn. Där av vikten o kolla vad din visar i ett kalibreringstillstånd. 

154
87
MaryJanee:
thatreptileguy skrev:

En fogger ligger på runt 400kr och uppåt beroende på modell och märke. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild