Adult?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

33
1
nilvanas:
Ser ordet lite varstans i samband med ormar, vad betyder Adult? Har även hört honan är med adult?

141
35
GeckoLover99:
Om jag själv nu inte har missförstått hela alltet så är "adult" en vuxen individ :)

953
1840
peter54:
Adult = vuxen individ
Subadult = halvvuxen
Juvenil = unge

70
29
tobiias:
vore det inte lättare att bara skriva vuxen då ?   samma  med 0,1,0 ist för en honaa bara =P

141
35
GeckoLover99:
tobiias skrev:
vore det inte lättare att bara skriva vuxen då ?   samma  med 0,1,0 ist för en honaa bara =P

Alla de ovanstående orden (om mina språkkunskaper ej sviker mig) är lånade ifrån engelskan så om jag får göra ett antagande skulle jag säga att det är anledningen, eftersom engelska pratas av så många överallt i världen så är det väl för att alla ska förstå vad man menar genom att ha ett och samma ord, samma med siffrorna, majoriteten (så gott som alla) använder ju samma siffror i vardagen nuförtiden så blir ju lättare med siffror dels för förståelse och dels för att slippa skriva "en hona, en hane, fem ungar..." Så kan man ist hålla sig kort och bara skriva 1.1.5 :)

Nu blev det kanske lite rörigt men hoppas det underlättade lite i förståelse iaf ;)

1275
1725
Falk:
tobiias skrev:

0.1.0 behöver inte betyda att den är adult utan endast könsbestämd

70
29
tobiias:
Falk skrev:

0.1.0 behöver inte betyda att den är adult utan endast könsbestämd

jo det vet jag att det är könet, var det jag menade när jag skrev 0,1,0 men ^^

70
29
tobiias:
GeckoLover99 skrev:

Alla de ovanstående orden (om mina språkkunskaper ej sviker mig) är lånade ifrån engelskan så om jag får göra ett antagande skulle jag säga att det är anledningen, eftersom engelska pratas av så många överallt i världen så är det väl för att alla ska förstå vad man menar genom att ha ett och samma ord, samma med siffrorna, majoriteten (så gott som alla) använder ju samma siffror i vardagen nuförtiden så blir ju lättare med siffror dels för förståelse och dels för att slippa skriva "en hona, en hane, fem ungar..." Så kan man ist hålla sig kort och bara skriva 1.1.5 :)

Nu blev det kanske lite rörigt men hoppas det underlättade lite i förståelse iaf ;)

haha ja det är klart om du har många ormar å så ,,, men om du har en orm och ska sälja den i sverige.. men jag förstår helt klart hur tu tänker =)

141
35
GeckoLover99:
tobiias skrev:

haha ja det är klart om du har många ormar å så ,,, men om du har en orm och ska sälja den i sverige.. men jag förstår helt klart hur tu tänker =)

Fast jag tror inte jag hängde med nu... 

70
29
tobiias:
GeckoLover99 skrev:

Fast jag tror inte jag hängde med nu... 

menar om jag skulle sälja en majsorm på blocket säjer vi så tycker jag man kan skriva att det är en vuxen hona..... men skulle jag vara en uppfödare så kan jag förstå varför man skriver 0,1,0 och sånt
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild