Kungspytonpar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

375
251
Doxster:
Jag antar att frågan är varför din orm inte använder dina gömställen, och det är mest troligt för att den inte vill :)

Testa att sätta in ett tredje i mitten av terrariet, ormen kanske vill ha ett mellan-alternativ.

Jag använder dessa till gömställen till mina mindre ormar: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70128585/

Och dessa till mina större: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60094072/

24
12
Gudisen:
Doxster skrev:
Jag antar att frågan är varför din orm inte använder dina gömställen, och det är mest troligt för att den inte vill :)

Testa att sätta in ett tredje i mitten av terrariet, ormen kanske vill ha ett mellan-alternativ.

Jag använder dessa till gömställen till mina mindre ormar: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70128585/

Och dessa till mina större: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60094072/

okej. tycker det är konstigt bara. förut låg dom alltid i grottor när dom bodde ihop. Honan är nu mycket mer aktiv under kvällarna och hanen också. Men tycker det är lite lustigt då det är väldigt varmt just nu. Terrariet är dryga 35 grader nu i luften och 27-29 grader på marken på vänstersidan och 35-38 på värmematts grunden. Kanske borde dimmra den övre lite mer då den får värme av golv terrariet. Värmemattorna sitter under terrariet och är runt 8 cm underlag så är närmare 10 cm till värmematten men den värmer bra :P Funderar på att sätta dit fläckar på utsidan så att det blir lite cirkulation på luften. På kvällen dock så kommer tempraturen ner till 26-28 grader i luften.

Har nu 27 grader i lägenheten och dryga 23 grader på kvällen. Gammalt hus och tjocka betongväggar tycker inte om sol ^^ 

Golv terrariet snittar på 1-2 grader lägre fast den har större värmematta. Har otroligt kalla golv. 

24
12
Gudisen:
Doxster skrev:

Hur länge skulle du våga svälta ormarna som inter äter dött ? honan växer än ganska liten. Dom har inte ätit någon min ägo. Bara matat med dött. förutom hanen som matades med levande som döda men inte åt.... 

375
251
Doxster:
Gudisen skrev:

Hur länge skulle du våga svälta ormarna som inter äter dött ? honan växer än ganska liten. Dom har inte ätit någon min ägo. Bara matat med dött. förutom hanen som matades med levande som döda men inte åt.... 

Hur långt är ett rep? :) Det finns inget exakt svar, det beror helt och hållet på individens hälsa. Har den inte tappat någon vikt, fortsätt vänta och kanske testa någon annan variant nästa matning. Börjar individen tappa vikt är det läge att börja fundera över plan B.

Jag hade en vuxen KP-hona som gick utan mat i 12 månader utan att tappa mer än 10 gram typ, så som sagt det beror helt och hållet på.

24
12
Gudisen:
Doxster skrev:

Har en annan liten fråga. I båda terrariumen använder jag Tierwohl Super men det blir ganska torr luft av det. Om man skulle ha jord i terrariumen i ena delen typ 1/3 del. Kan man använda vanlig Trädgårdsjord? Tänkte ha jord på delen som jag har "badet" och vattenskålen. Ormarna drar ner så mycket spån i vattnet

141
35
GeckoLover99:
Gudisen skrev:

Har en annan liten fråga. I båda terrariumen använder jag Tierwohl Super men det blir ganska torr luft av det. Om man skulle ha jord i terrariumen i ena delen typ 1/3 del. Kan man använda vanlig Trädgårdsjord? Tänkte ha jord på delen som jag har "badet" och vattenskålen. Ormarna drar ner så mycket spån i vattnet

Sålänge det inte förekommer någon gödsel eller annat tillsatt i så går det nog, granngården har tidigare haft solmull, det kanske kan va nåt? :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild