Nybörjarorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Den här funktionen är ju kanonbra på terrariedjur.se! 

www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

Är det bottenytan som är 50x50 så tror jag det blir svårt att hitta någon lämplig orm åt det, det finns kanske men jag har inget tips att ge just nu :) Värt att tänka på att det är ju minimimåtten L80 utgår i från så gör absolut inget om det är betydligt större :) 

306
101
thatreptileguy:
Kan man mata en kungspyton med någe annat än råttor/möss?

Medlem i SHF
67
26
Sofie:
Doxster skrev:

Ser sällan annons på dom, är det någon i Sverige som avlar på dessa?

Jag försöker avla på mitt par men det går långsamt 

379
399
Mr_B:

thatreptileguy skrev:
Kan man mata en kungspyton med någe annat än råttor/möss?

Skulle tro att du kan mata med lite vad du vill i passande stlk, Själv har jag matat dessa med det mesta i däggdjur/fågelväg i lämplig stlk. Antagligen går det även mata med div. herptiler med. Dock inget jag gjort.  Passar mig dock för gerbiler på denna art då de jag haft hade en tendens o fastna för dessa o nästan vägra möss o råttor igen enligt min erfarenhet.

Vet inte om nån annan här på forumet har upplevet nått liknande med kp? 

306
101
thatreptileguy:
Mr_B skrev:

Skulle tro att du kan mata med lite vad du vill i passande stlk, Själv har jag matat dessa med det mesta i däggdjur/fågelväg i lämplig stlk. Antagligen går det även mata med div. herptiler med. Dock inget jag gjort.  Passar mig dock för gerbiler på denna art då de jag haft hade en tendens o fastna för dessa o nästan vägra möss o råttor igen enligt min erfarenhet.

Vet inte om nån annan här på forumet har upplevet nått liknande med kp? 

Så typ en bit av vanlig kyckling file?
Går det?

379
399
Mr_B:
Går säkert bra. Vet en del folk i landet som kört detta. Jag skulle nog inte göra det då filén saknar en hel del vad en hel kyckling har. Så tror man löper större risk för bristsjukdommar i längden på sånt. Men finns ju en till 3 dagars kycklingar o köpa billigt så kör hellre på sånt än rent kött för egen del. Men vet att folk gjort det innan till imperator nån gång i bland. 

306
101
thatreptileguy:
Mr_B skrev:
Går säkert bra. Vet en del folk i landet som kört detta. Jag skulle nog inte göra det då filén saknar en hel del vad en hel kyckling har. Så tror man löper större risk för bristsjukdommar i längden på sånt. Men finns ju en till 3 dagars kycklingar o köpa billigt så kör hellre på sånt än rent kött för egen del. Men vet att folk gjort det innan till imperator nån gång i bland. 

Okej :)
Fast jag har nog börjat fasnat mer för boa constrictor.
Skulle den vara ett bra val för en 13 åring?

306
101
thatreptileguy:
thatreptileguy skrev:

Okej :)
Fast jag har nog börjat fasnat mer för boa constrictor.
Skulle den vara ett bra val för en 13 åring?

Eller jag vet inte vi får se men tack för svar ;)

306
101
thatreptileguy:
Mr_B skrev:

Går ägg till en boa constrictor?

379
399
Mr_B:
thatreptileguy skrev:

Går ägg till en boa constrictor?

Nja ägg är inte riktigt deras naturliga diet vilt sett. Basföda ör ju däggdjur/fågel. Förmodligen mindre herptiler med. 
Får du lust o testa på Boa constrictor så bör det inte bli några bekymmer så länge du har möjlighet o växa med den kanske. Väldiigt lättskötta ormar o relativt lugna av sig. Men skenet kan bedra hos arten. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild