Mässan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:

Fick med mig en Gonyosoma boulengeri-grabb, en Tityus stigmurus, en tokaygecko samt en Monocentropus balfouri. Samtliga förbokade. Blev även två terrarier, en jäkla massa växter samt foder.
Passar också på att beröma arrangörerna. Otroligt bra mässa i en schyst lokal!

187
221
Moova:

Tyckte att mässan hade lite mer att önska.

Var kaos med parkering, många hade parkerat som "hej kom och hjälp mig".

Vi lyckades hitta en parkering någolunda nära men alla hade ju inte våran tur på den fronten.

Lokalen var stor och fin men jag tyckte allt var lite glest.

Lite som att man bokat upp allt för en mindre lokal och sen bara uppgraderat storlek på lokalen.

Visst var framkomligheten bra mellan borden men det är ju vid borden man vill gå och kika och där var det ju lika trångt som vanligt.

Hade hellre sett att de klämde in lite fler bord för utställare.

Inte så jättestort utbud, men det beror väl kanske lite på vad man är ute efter, sen kanske inte årstiden är helt rätt heller.

Vi köpte foder och 0.0.2 cordylus tropidosternum

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Att det va så rymligt i lokalen beror väl på att det va runt 80 obokade bord som aldrig ställdes upp?

187
221
Moova:

Kakmonstret skrev:
Att det va så rymligt i lokalen beror väl på att det va runt 80 obokade bord som aldrig ställdes upp?

Förklarar ju saken :) 

2
2
krokodilkram:

Fick med mig 1.1 Protobothrops elegans o foder c: dåliga bilder på dem dock, eftersom de ligger i karantänsburkar!
ddr:

Kakmonstret skrev:

Detta låter högst märkligt.

När vi kom till lokalen i Lördags morse hade ett missförstånd uppstått. Vi skulle ha bord som var 180cm långa, Men fick bord som var 120cm långa istället( rätt antal).

Vi löste det så gott vi kunde och inom en timme fick vi den förlorade bordsytan levererad. Informationen om "obokade bord som aldrig ställdes upp" vet jag inte var den kommer ifrån?

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
ddr skrev:

Detta låter högst märkligt.

När vi kom till lokalen i Lördags morse hade ett missförstånd uppstått. Vi skulle ha bord som var 180cm långa, Men fick bord som var 120cm långa istället( rätt antal).

Vi löste det så gott vi kunde och inom en timme fick vi den förlorade bordsytan levererad. Informationen om "obokade bord som aldrig ställdes upp" vet jag inte var den kommer ifrån?

Ett par dagar innan mässan stod det att det fanns runt 80 bord ledigt på bordsbokningssidan och det tillkom inga nya i utställarlistan sen. Så det är min egen slutsats utifrån det.

55
24
Mona:

peter54 skrev:

Jag är nyfiken förstås på reptilutbudet, hallens beskaffenhet vad gäller framkomlighet till borden och så, Parkeringssituationen är jag också intresserad av. Jag har ju bott i Södertälje för dryga 20 år sedan, så jag vet ungefär hur det ser ut där, men jag vill minnas att parkeringen till själva hallen är ganska begränsad.

Vore kul om någon kunde skriva lite mer, inte bara en mening, så att man får lite mer detaljerad info.

Parkeringen som någon nämde var väldigt trång men det fanns säkert ställen bredvid att parkera på. 

Hallen låg en trappa ner men det fanns en stor hiss så inga problem där. Bra med plats och lagom med folk. som vanligt lite trångt precis runt borden men man kunde förköpt biljetter och gått in tidigare och sluppit problemet. Fanns det mesta tycker jag. 

Förutom foder fick jag med mig 2 jungfrugeckos och en kungspyton hona med morphen fire. 

Helt klart en bra mässa! 

741
681
Binks:
Nä inte kunde man väl förköpa?
Jag såg då ingen vanlig besökare där inne förrän 11.00

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Moova skrev:
Tyckte att mässan hade lite mer att önska.

Var kaos med parkering, många hade parkerat som "hej kom och hjälp mig".

Vi lyckades hitta en parkering någolunda nära men alla hade ju inte våran tur på den fronten.

Lokalen var stor och fin men jag tyckte allt var lite glest.

Lite som att man bokat upp allt för en mindre lokal och sen bara uppgraderat storlek på lokalen.

Visst var framkomligheten bra mellan borden men det är ju vid borden man vill gå och kika och där var det ju lika trångt som vanligt.

Hade hellre sett att de klämde in lite fler bord för utställare.

Inte så jättestort utbud, men det beror väl kanske lite på vad man är ute efter, sen kanske inte årstiden är helt rätt heller.

Vi köpte foder och 0.0.2 cordylus tropidosternum

Vad gäller antal utställare och deras utrymme så beror det i stora drag på vilka som vill komma och hur mycket plats de vill betala för. Vi gav i regel lite extra utrymme till utställarna utöver det som de hade beställt då vi hade fått fel storlek på bord. Fördelen med att lokalen är såpass stor är ju att vi har möjlighet att ta in fler utställare i framtiden utan att lokalen blir för trång. Parkering är alltid lite svårt, framförallt när det även ska vara någorlunda centralt. Jag har inte så koll på Södertälje, men det ska ha funnits en större parkering en bit bort, och det kanske man isåfall skulle haft tydligare instruktioner och funktionärer som hjälper till att guida så folk hittar lättare.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild