Mässan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

3
2
klon:
Haha, jag råkade visst skriva inpuls, men menade ju förstås impuls, men det hoppas jag att ni förstod ändå :-) . Dessutom är alla frågetecken lite olika emojis :-) . Försökte redigera inlägget, men jag är visst för oteknisk för det :-/ .

953
1840
peter54:
Binks skrev:

För dig gissar jag att parkeringen skulle varit en rejäl tumme ner.
Parkeringen vid Entrén var väldigt liten och man fick parkera en bit bort.
Handikap parkeringen tänkte jag inte på men kanske att det fanns precis utanför dörren.

Väl inne var det en mindre trappa ner för att komma till mässhallen men väl där inne var det bra med plats mellan raderna och bra utbud enligt mig.

Fanns däremot en bakdörr som du säkert kunde blivit insläppt igenom och där fanns även en parkering.
Så det kan du tänka på inför nästa mässa som jag gissar kommer bli på samma ställe.

Tack för detaljerad info :)
Visst finns det en skolgård intill där man också kan parkera?

20
19
zeek:
peter54 skrev:

Ja ett par hundra platser om man orkar gå 300 meter. 

ddr:
peter54 skrev:

3 eller 4 Handikapp-platser fanns precis utanför dörren mer eller mindre.

13
8
Carina_E_B:
Fick med mej alldeles för mycket - och alldeles för lite :)
Det blev 9 ormar (1 emoryi, 2 tjursnokar, 1 Råttsnok och 5 majsormar
samt en värmekabel och lite ormmat...
Skulle köpt mossa, grottor och växter oxå men hade varken tid eller plats för det :)
Men jag är helt nöjd :D

En av de 2 Tjursnokarna :)

3
1
ugrash:
Jag köpte i djurväg bara 2st jättetusenfotingar (1hane 1 hona) och har tidigare en hona i ett 40x70 terrarium. Dessutom blev det dubia koloni, fuktgrotta, kalciumpulver och terra med excavator clay som ska bli kul att bygga grottor och inredning med.

Jag undrar bara lite det där med impulsköp och kan tänka mig att det är rätt vanligt, men tråkigt för djuren.
Djuren på mässan ser ju inte ut att ha det alltför tryggt och lugnt, nästan så man undrar om de inte dör av stress eller utrymmesbrist. Kändes fascinerande med alla djur men lite obehagligt hur exponerade och trångt de hade. Eller tänker jag fel?
Om  nu många gör impulsköp vad händer sen? Har alla ett färdiginrett terrarium för det djuret hemma eller om man sätter ihop det med en av samma art som man redan har hemma och de inte kommer överens vad gör man då? Och vet alla vad ens impulsköp kräver i fukt, värme, belysning, storlek osv. Var på väg att köpa en till leopardgecko hona, har en hane. Men ville inte riskera att honan råkar illa ut hos hanen och har inget terrarie färdigt förrän nästa helg, så jag avstod tills mitt andra terrarie är färdigt.

I framtiden kommer jag nog ha terrarium förberedda hemma för ungefär det jag tänkt köpa så jag vet att jag har plats och kan djurets behov när djuret tas hem. Mässan var totalt grym när det gällde att köpa utrustning, prata med kunniga mm.

429
254
JACLAR123:
Mässan var kanon! 
Mycket folk, bra utbud och perfekta lokaler.
Träffade många kända ansikten men även nya fantaster. Grymt kul att få prata med så många. =)

Själv så sålde jag några förbokade djur och köpte detta: 

Epidares nolimetangere
Sungaya inexpectata - Lowland
Blaberus craniifer 
Blaberidae sp. "Kenya"
Mjölmaskar 5dl

Även mängder av växter både levande och plast. Dessutom lite andra tillbehör. 

Fick uppdatera terrarierna lite med levande växter :)

741
681
Binks:
ugrash skrev:

Jag undrar bara lite det där med impulsköp och kan tänka mig att det är rätt vanligt, men tråkigt för djuren.
Djuren på mässan ser ju inte ut att ha det alltför tryggt och lugnt, nästan så man undrar om de inte dör av stress eller utrymmesbrist. Kändes fascinerande med alla djur men lite obehagligt hur exponerade och trångt de hade. Eller tänker jag fel?
Om  nu många gör impulsköp vad händer sen? Har alla ett färdiginrett terrarium för det djuret hemma eller om man sätter ihop det med en av samma art som man redan har hemma och de inte kommer överens vad gör man då? Och vet alla vad ens impulsköp kräver i fukt, värme, belysning, storlek osv.

För egen del tror ja nog jag inte skulle göra ett impulsköp av ett totalt okänt djur.
Skulle det ske ett impulsköp så skulle de vara av något som dyker upp som jag velat ha innan och som jag vet att jag kan fixa ett passande boende för ganska snabbt.

Alternativt ett djur som jag har lite vetskap om och efter en rådfrågning och disskusion med säljaren kommit fram till att jag har möjlighet att ha djuret med den utrusning och plats jag har hemma.

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

ugrash skrev:

Om  nu många gör impulsköp vad händer sen? Har alla ett färdiginrett terrarium för det djuret hemma eller om man sätter ihop det med en av samma art som man redan har hemma och de inte kommer överens vad gör man då? Och vet alla vad ens impulsköp kräver i fukt, värme, belysning, storlek osv. Var på väg att köpa en till leopardgecko hona, har en hane. Men ville inte riskera att honan råkar illa ut hos hanen och har inget terrarie färdigt förrän nästa helg, så jag avstod tills mitt andra terrarie är färdigt.

I framtiden kommer jag nog ha terrarium förberedda hemma för ungefär det jag tänkt köpa så jag vet att jag har plats och kan djurets behov när djuret tas hem. Mässan var totalt grym när det gällde att köpa utrustning, prata med kunniga mm.

Jag har inga terrarier färdiga vid eventuella impulsköp eller ens vid förbokade köp :) Anledningen är enkel och rimlig, alla djur som kommer från en reptilmässa åker raka vägen till karantärslåda minst ett par veckor, gärna månader. Och på den tiden hinner jag fixa ordning ett terrarium avsett för den art jag inhandlat :) 

Tack alla som jag träffade och pratade med, det är för folket mestadels jag besöker mässorna :) En mötesplats för likasinnade idioter! Gårdagen blev fantastiskt lyckad tycker jag. Lokalen var kanonbra, rymlig och luftigt i gångarna vilket det inte brukar vara på våra mässor. + poäng!

2
1
LindaN:
denna kom man hem med! :D 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild