Annan mat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

109
14
Tyris:
Andresjolander97 skrev:

Ja de säkerligen lika bra sätt det också jag tång matar min med maskar då han inte är ute från sitt gömställe nu för tiden så sätter fram tills han slutat äta och det brukar vara 3-4 st och han får ca 1-2 gånger i månaden sen med syrsorna släpper jag ner för dom gillar han att jaga runt på

Men släpper du ner syrsorna verkligen? Jag trodde inte man skulle det för att den kan bita ödlan. Eller?

107
7
Andresjolander97:
Tyris skrev:

Men släpper du ner syrsorna verkligen? Jag trodde inte man skulle det för att den kan bita ödlan. Eller?

Nja jag hat hört att om du släpper ner alla direkt och låter dom sitta över natten så kan de bli att syrsorna kanske kryper runt på ödlan och att ödlan inte är mer hungrig och bara blir irriterad och att då syrsorna ger ett litet nafs men jag släpper ner en och en och ser jag sen att han inte äter dom mer så tar jag ut den/dom som är kvar och lägger ner i syrs lådan igen. Låter honom jaga dom så han har kvar jakt instinkten och inte blir så lat och bara ligger still sen är det ju en syn för mig samtidigt att se honom jaga

2966
1648
Hoggaforfan:
Syrsa bita en ödla? Tja de kan ju försöka men ödlan lär inte känna något.

109
14
Tyris:
Hoggaforfan skrev:
Syrsa bita en ödla? Tja de kan ju försöka men ödlan lär inte känna något.

Det var någon som sa det, men det verkar ju ganska otroget

107
7
Andresjolander97:
Ja jag hörde det också någonstans att om man har för många i skulle det kunna bli något nafs men som du säger det lär ju inte känna nått. Dom är ju relativt tjock hud förutom magen då

2966
1648
Hoggaforfan:
Kanske samma personer som tror zophobas kan äta sig ut från ett djurs magsäck :-P

107
7
Andresjolander97:
Hoggaforfan skrev:
Kanske samma personer som tror zophobas kan äta sig ut från ett djurs magsäck :-P

Haha ja det låter rätt otroligt för en liten mask :-p 

903
510
Evanjeline:
Syrsorna kan absolut försöka äta på en ödla. Sen tror jag inte det går så bra för dem om den är frisk. Jag hade en vitrandig gecko som inte mådde så bra, flera syrsor hoppade upp på den och försökte äta den. Det var riktigt läksigt. Efter det är jag försöktig med för mycket insekter i terrairumen, men sen beror det ju på vad man har också. Mina största ödlor nu är 7-9cm så en vuxen syrsa kan nog bita så det gör ont på dem, men är de firska kan de ju springa iväg. Men man behöver ju inte ösa in syrsor så de blir irriterande för ödlorna heller. Om du är orolig kan du alltid lägga in lite mat till syrsorna, så vet du att ödlan blir lämnad ifred. Jag tror det är väldigt bra för dem att jaga naturligt, och inte få alltinf i en skål eller pinciett. Det ger dem något att göra, och de verkar tycka om det.

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Evanjeline skrev:
Syrsorna kan absolut försöka äta på en ödla. Sen tror jag inte det går så bra för dem om den är frisk. Jag hade en vitrandig gecko som inte mådde så bra, flera syrsor hoppade upp på den och försökte äta den. Det var riktigt läksigt. Efter det är jag försöktig med för mycket insekter i terrairumen, men sen beror det ju på vad man har också. Mina största ödlor nu är 7-9cm så en vuxen syrsa kan nog bita så det gör ont på dem, men är de firska kan de ju springa iväg. Men man behöver ju inte ösa in syrsor så de blir irriterande för ödlorna heller. Om du är orolig kan du alltid lägga in lite mat till syrsorna, så vet du att ödlan blir lämnad ifred. Jag tror det är väldigt bra för dem att jaga naturligt, och inte få alltinf i en skål eller pinciett. Det ger dem något att göra, och de verkar tycka om det.

Visst finns riksen och speciellt på mindre och känsliga geckos, till exemepl mindre phelsumas! Man märker ju stor skillnad på individer som får med pincett och de som får jaga, en helt annan uppmärksamhet och en lite klarare blick! :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild