Dvala

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Micke76 skrev:

Det är ju bara till att åka ut till Bauhouse eller Hornbach och köpa. Du hittar rör och armatur för under en hundralapp. Ska jag dessutom ge dig ett tips till så är det att med ormar i terrarium bör du satsa på plastväxter. De bökar runt i jorden och lägger sig över växterna som blir förstörda.

Vi kör mycket levande växter i alla burkarna till våra pytonormar, har inte samma erfarenhet som dig Micke :) Det funkar jättebra med gröna levande växter till ormar i terrarium, man får däremot prova sig fram vilka som funkar bra hemma hos just dig. Visst har det under dom här 20-25 åren förstörts en och annan växt :) Men överlag tycker jag det funkar fint! Vi blandar både plast & levande ska tilläggas. 

Levande växter har även andra fördelar förutom att det är snyggare än plastväxter..Dom hjälper även till med "klimatet" i terrariet vilket är bra såklart :)

43
16
ormarna:
japp mina växter är äkta vara men dom sitter på väggen ett tips till micke alldeles gratis å är dessa lysrör dimmbara de va det jag undrade isåfall får du bli min kompis.en gång till jag vill ha armatur från exo terra som är inställningsbar så den dimmar ner ljuset på kvällen & dimmar upp på morgonen alltså behövs det dimmbara LED LYSRÖR!!!

116
54
Micke76:
ormarna skrev:
japp mina växter är äkta vara men dom sitter på väggen ett tips till micke alldeles gratis å är dessa lysrör dimmbara de va det jag undrade isåfall får du bli min kompis.en gång till jag vill ha armatur från exo terra som är inställningsbar så den dimmar ner ljuset på kvällen & dimmar upp på morgonen alltså behövs det dimmbara LED LYSRÖR!!!

Jag har ingen dimmer själv, så det kan jag inte uttala mig om.

116
54
Micke76:
Jonas_ skrev:

Vi kör mycket levande växter i alla burkarna till våra pytonormar, har inte samma erfarenhet som dig Micke :) Det funkar jättebra med gröna levande växter till ormar i terrarium, man får däremot prova sig fram vilka som funkar bra hemma hos just dig. Visst har det under dom här 20-25 åren förstörts en och annan växt :) Men överlag tycker jag det funkar fint! Vi blandar både plast & levande ska tilläggas. 

Levande växter har även andra fördelar förutom att det är snyggare än plastväxter..Dom hjälper även till med "klimatet" i terrariet vilket är bra såklart :)

Jonas Jag har Kungssnokar själv, och dom gräver rätt mycket. Där funkar det bättre med plastväxter. Däremot är jag själv inne på att ha ett litet terrarium med småödlor nu, och där blir det levande växter.

43
16
ormarna:
Nu har ja letat å funnit så nu ska jag dela medmej här ska ni alla få ett tips:om man skaffar en lysrörsarmtur från exo terra LIGHT CYCLE UNIT å vill ha ledlysrör som man kan dimma morgon å kväll så går det oxå då går man in på WWW.ELTAKO.COM för man måste bygga om ballasten &där finna kopplingskemat till fler alternativ för konvertering till led till det ja vill ha sista sidan nr:8 . lycka till M.V.H Nicklas alias ormarna!

43
16
ormarna:
Glömde en sak man måste skaffa ledrör som går att dimma de har betäckning K & en trekant med ett ställvred i.

116
54
Micke76:
ormarna skrev:
Glömde en sak man måste skaffa ledrör som går att dimma de har betäckning K & en trekant med ett ställvred i.

Kommer du att kunna få det till att gå på timer??? 

43
16
ormarna:
Exoterras light cycle unit är just utrustad med timer, så du kan sitta och rulla tummarna morgon och kväll.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild