Gulbukade?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

23
0
disel:
Redfoot skrev:
Det är två arter, men förmodligen finns det blandningar eftersom deras habitat gränsar till varandra. Gulbukad eller Tarchemys s scripta lever i Sydöstra USA medan  Pseudemys c concinna finns i ett mångdubbelt så stort område, inte bara i sydöstra USA  där det gränsar till den gulbukade, utan längs med hela södra delen som gränsar till Mexikanska Gulfen och enda upp till Missouri.
/R

jag har ett akvarum på  720 liter

593
551
Redfoot:
Jag kan inte påstå att jag riktigto förstår dina frågor,men, vi tuggar på. 720l är bra nog men se till att göra en separat landdel för att sola på så slipper du tulla på vattendelen. Eftersom dom är av samma art så kan dom ju gå tillsammans men det är inte alltid det räcker eftersom många vattensköldpaddor pinkar in revir och försvarar det med näbbar och klor.
/R

23
0
disel:
Redfoot skrev:
Jag kan inte påstå att jag riktigto förstår dina frågor,men, vi tuggar på. 720l är bra nog men se till att göra en separat landdel för att sola på så slipper du tulla på vattendelen. Eftersom dom är av samma art så kan dom ju gå tillsammans men det är inte alltid det räcker eftersom många vattensköldpaddor pinkar in revir och försvarar det med näbbar och klor.
/R
dom två  hanar på bilden  har levt  tillsamma länge och jag har  bara på två på bilen

593
551
Redfoot:
Vill inte leka polis eller verka överlägsen men jag förstår inte ditt inlägg.
/R

2052
780
psyjoh:
Jag förstår inte heller inläggen...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild