Fördomar som reptilägare.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

1244
472
leedragon:
Redfoot skrev:

Trodde det var glasklart. Fördomar bygger naturligvis på okunskap som någon nämnde, men fördomar är en förutfattad mening om något som inte stämmer. Att inte inse vad man har en orm till måste ju därför bli okunskap.
/R

aaa såpass.

23
8
Falk92:
Dem flestar fråga vad man gör med reptilerna. då brukar jag försöka förklara vad det innebär med att ha just reptiler. men det kommer mer '' aha, men jag tycker dem är iaf äckliga''.  samt mina grodor jag har sa en bekant att jag lika gärna kunde ha gått ut i skogen och plockat... 

Sen jag skaffade mina två ormar har dem flesta i min familj inte vågat komma på besök. fast jag har precis flyttat till ett fint hus. väldigt få från släktet kommit, och jag vet inte om min kära mormor nånsin kommer att komma på besök :/

120
62
neon:
när jag var i djur affären stod en äldre man med en påse akvariefisk brevid mig och frågade vad gör du med ormarna dom kan du väl inte sitta i soffan direkt och kela med då svarade jag det kan väl inte du med dina akvariefiskar heller!;-)

264
125
Bildpunkt:
Första frågan om mina ormar brukar vara "Varför har du såna djur?" Och efter att ha svarat på det så brukar man få frågan om man har några andra djur. Jodå ett 30-tal spindlar, en scolopender, en skorpion, en snapper och ett par odlingar kackerlackor. Och man inte fått höra det redan innan så brukar man få svaret "Usch fy, då vet jag vem jag inte tänker åka hem till".
Nej slipp då tänker jag, andra betalar för att få se liknande djur som jag har hemma :P

55
24
Mona:
Varför vill du ha såna äckliga djur? Är inte ormen slemmig? Varför tar du inte ut ödlorna och klappar på? Vad ska du ha spindlarna till? Vad äckligt med kackerlackor,  de kommer ju ta över din lägenhet. (Det roligaste då är om man tar fram en Therea spp. som de får hålla, sedan berättar man att det är en kackerlacka :) )

Sedan precis som shf skriver," jag tänker inte besöka dig". Nej ni slipper :)
Det är väl de vanligast frågorna man får.

10
6
MiaMartha:

-Åhh fyy! Hur kan du ha såna äckliga djur?!...Du är ju inte klok!
-Hmm..är man allergisk mot katt o hund men ändå vill ha djur, så varför inte ;)

Har visserligen bara 2 scorpioner, en spindel och några vandrande pinnar...

2966
1648
Hoggaforfan:
Alla giftormar sprutar in gift varje gång de biter.
Pilgiftsgrodor är giftiga även i fångenskap (ok, denna är mest okunskap)
Alla sköldpaddor är mer eller mindre vattenlevande 
Svart mamba ringlar snabbare än en häst
Svarta änkan är världens giftigaste spindel och jättestor

Osäkert om denna räknas:
Är den giftig/dödligt farlig? (om ormen jag har i händerna)

Hedersomnämnande:
"Åh vilka söta lemurer!" om våra surikater...

Salig skrev:
Om man får behålla fingret efter att man klappat den gången är ju en annan femma ;)
Klappindex går från 1-5 varav 1 är näst intill säker död och 5 är tex en löpande labrador. Mycket forskning har lagts på detta index. :-P

194
165
JoakimLundgren:
Alla som håller på med ormar och spindlar har dreadlocks, tatueringar (gärna något synligt på hals/ansikte), piercingar (tjurring i näsan) samt lyssnar på tyngre hårdrock typ mayhem,darkthrone etc.

109
14
Tyris:
JoakimLundgren skrev:
Alla som håller på med ormar och spindlar har dreadlocks, tatueringar (gärna något synligt på hals/ansikte), piercingar (tjurring i näsan) samt lyssnar på tyngre hårdrock typ mayhem,darkthrone etc.

Inte alla, det är faktiskt ganska många som inte har piercingar och tatueringar.

417
249
KANDARBA:
Tyris skrev:

Inte alla, det är faktiskt ganska många som inte har piercingar och tatueringar.

ej piercing, men tatueringar och lyssnar ej på hårdrock^^
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild