Pyton borde äta upp pojken?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

544
425
Gibblo:

Boboo skrev:

1
Oki jag förstår Gibblo 
Men jag Håller inte riktigt med, 
(Extremt problem med tiger P i Miami USA då de går från everglades in till suburban områden i södra Miami , där finns bara människor Området har massa villor å hus.

2
Gibblo, vad menar neon ovan?
Med vänlig hälsning, 

Nja du missupfattar nog situationen i Everglades, ormarna söker inte sig till människorna, utan skydden och maten som finns där människorna finns.

Ang Neon så får du nog vänta tills han själv svarar :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Boboo skrev:

1
Oki jag förstår Gibblo 
Men jag Håller inte riktigt med, 
(Extremt problem med tiger P i Miami USA då de går från everglades in till suburban områden i södra Miami , där finns bara människor Området har massa villor å hus.

2
Gibblo, vad menar neon ovan?
Med vänlig hälsning, 

Precis som Gibblo skriver så menar jag att ormar kläckta/födda i naturen har (oftast) en mycket mycket defensivare inställning än ormar som är uppfödda i fångenskap, det skiljer helt enkelt väldigt mycket i beteendet på vilda ormar & fångenskapsfödda ormar. Den i filmen ser helt klart lugnt & foglig ut, inte alls som dom vilda burmeserna jag tidigare sett! 

Du håller inte med mig, det är helt okej, jag håller då inte med dig heller i påståendet att det är ett "extremt" problem med tigerpytons i everglades, även om media gärna vill framställa det så ;) 

Vad håller du inte med i? Att det skiljer i beteendet mellan vilda & fångenskapsuppfödda ormar? Förstår inte riktigt vad du inte håller med om :) Sen att det finns ormar där människor lever är rätt naturligt! Då vi skräpar ner nåt enormt & sånt drar till sig gnagare vilket i sin tur ormarna uppskattar, även våra tamdjur brukas ses som mat i avlägsna områden. 

278
47
Boboo:

Media: 

Minns rätt var det 2-3 olika experter,
(från olika zoologiska trädgårdar i Florida) som gjorde uttalande och följt ormen sedan naturkatastroffen 1996.

ett antal 3-400st klarade sig från en grossist 
som idag blivit flera flera 1000 i antal.

rubbat balans i naturen enligt dessa experter. (Överdriver dessa herpitiloger)

idag finns tfn till polis som endast är utbildade på reptiler i Florida även ett stort problem enligt dem är dessa jätte ormar som borde vara på andra sidan jordklotet. 

Kanske är en överdrift också??? Som media försöker då fram. 

lyder min fråga om vilda ormarna är känsliga för människor och människor har husdjur gnagare runt husen det i sin tur drar till sig ormar, borde inte ormarna hitta all föda de kan få på miljontals hektar mark där de lever mer eller mindre helt ostörda? 

Kanske inte är så känsliga?

jag är ingen expert väldigt långt ifrån ....
tacksam för er återkoppling.
mvh 

544
425
Gibblo:
Boboo skrev:

Media: 

Minns rätt var det 2-3 olika experter,
(från olika zoologiska trädgårdar i Florida) som gjorde uttalande och följt ormen sedan naturkatastroffen 1996.

ett antal 3-400st klarade sig från en grossist 
som idag blivit flera flera 1000 i antal.

rubbat balans i naturen enligt dessa experter. (Överdriver dessa herpitiloger)

idag finns tfn till polis som endast är utbildade på reptiler i Florida även ett stort problem enligt dem är dessa jätte ormar som borde vara på andra sidan jordklotet. 

Kanske är en överdrift också??? Som media försöker då fram. 

lyder min fråga om vilda ormarna är känsliga för människor och människor har husdjur gnagare runt husen det i sin tur drar till sig ormar, borde inte ormarna hitta all föda de kan få på miljontals hektar mark där de lever mer eller mindre helt ostörda? 

Kanske inte är så känsliga?

jag är ingen expert väldigt långt ifrån ....
tacksam för er återkoppling.
mvh 

Media är inget att ha som källor.. Sen inträffade naturkatastrofen 1992.

120
62
neon:

nej ormen är nu mera Död ja! den avled av okänd orsak!

Sett dokumentär...om det!

Och gällande Tigerpyton ormarna i Everglades är i stort sett helt utrotade dom som rymde från("Grossist")

2052
780
psyjoh:
Gibblo skrev:

Media är inget att ha som källor.. Sen inträffade naturkatastrofen 1992.

1996 så rasade nästan hela Miami. Vi var där året efter och såg "ruinerna" om man ska kalla det så. De höll då på att återuppbygga förorterna. 

2052
780
psyjoh:
Men det har ju hänt vid flertalet tillfällen. 1999 när vi landade i Miami så fick vi fly upp till Orlando och bo där i 3 dygn innan vi kunde åka ner till ft. Lauderdale. Samtliga svenska kvällstidningar intervjuade då mig och min syster och vi var i mittuppslaget i de tidningarna.

Edit: 1998 ska det vara som vi fick fly undan stormen. 

278
47
Boboo:

Såg på forumet det finns 2st dokumentärer om pyton i Miami/Florida ,  viste ni:)?

Neon: du menar att det inte finns kvar i Miami?

120
62
neon:
greg graziani som är polis där och jagar pyton där menar på att dom är så jagade så dom inte längre är ett stort problem...?!

278
47
Boboo:
Oki coolt...
tack f svar! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild