Pyton borde äta upp pojken?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Boboo skrev:
Jonas Sorry, var på reptilmässa vid fjärilshuset ca 10-15 år sedan, fick höra historien där,

har ingen aning om det ens nämnts på nätet.

Nej jag hittar heller ingenting så antagligen inte sant, som sagt fler i hobbyn i Sverige borde vetat om ett dödsfall med nätpyton & barn/ungdom inblandat :) 

278
47
Boboo:
Sant... 

903
510
Evanjeline:
Just i detta fallet så har ormen bott med pojken sen han var en bebis. Mamman sa att hon drömde om en orm, så dök denna upp och sen dess har de tagit hand om den då den betyder lycka eller något sånt. Det är alltså en vild orm som väljer att bo i deras hus tillsammans med pojken. Jag säger inte att ormen inte kan döda pojken, för det kan den, mycket lätt också. Men man undrar ju sammtidigt varför en vild orm valt att bo med dem i så många år. 

120
62
neon:
Kan meddela att ormen på filmen inte lever längre!

278
47
Boboo:
Neon: förtydliga gärna. 
Mv

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Evanjeline skrev:
Just i detta fallet så har ormen bott med pojken sen han var en bebis. Mamman sa att hon drömde om en orm, så dök denna upp och sen dess har de tagit hand om den då den betyder lycka eller något sånt. Det är alltså en vild orm som väljer att bo i deras hus tillsammans med pojken. Jag säger inte att ormen inte kan döda pojken, för det kan den, mycket lätt också. Men man undrar ju sammtidigt varför en vild orm valt att bo med dem i så många år. 

Hur vet du att ormen i filmen kommer från skogen och ingen uppfödare? Jag blev bara nyfiken då jag aldrig sett en vild pytonorm bete sig på samma sätt som en pytonorm uppfödd i fångenskap, intressant:-) oormar som söker sig till människor och bebyggelse gör inte det för att vara med människorna utan i dom flesta fallen är det mat som lockar.. husdjur, sopor som attraherar gnagare osv :-)

903
510
Evanjeline:
Jag har sett reportage om det innan. Om de inte ljuger, så ska den ha kommit själv.

278
47
Boboo:

1:
neon
nämnde att ormen i filmen inte lever längre, menar du att den är död? ( vet du det ) 

2:
jonas
du nämner följande "då jag aldrig sett en vild pytonorm bete sig på samma sätt som en pytonorm uppfödd i fångenskap"
Vore tacksam om du förtydliga ovan information. 

544
425
Gibblo:
Boboo skrev:

1:
neon
nämnde att ormen i filmen inte lever längre, menar du att den är död? ( vet du det ) 

2:
jonas
du nämner följande "då jag aldrig sett en vild pytonorm bete sig på samma sätt som en pytonorm uppfödd i fångenskap"
Vore tacksam om du förtydliga ovan information. 

Jag tror att Jonas menar att vilda ormar är mer defensiva och gärna undviker människor än de som är uppfödda i fångenskap, av förklarliga skäl.

278
47
Boboo:

1
Oki jag förstår Gibblo 
Men jag Håller inte riktigt med, 
(Extremt problem med tiger P i Miami USA då de går från everglades in till suburban områden i södra Miami , där finns bara människor Området har massa villor å hus.

2
Gibblo, vad menar neon ovan?
Med vänlig hälsning, 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild