Hur länge?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

953
1840
peter54:
Jag väntar tills de har skitit ur sig innan jag lyfter ut en orm, annars finns risken att man får hela geggan på sig ;)

88
72
gebon:
Kan vara smart att mata utanför, om det går fler individer i samma burk ( är väl av någon anledning fortfarande ganska vanligt? ), annars finns det väl inga som helst skäl till att lyfta ut för matning. Kan ju i och för sig bli ganska spännande att få tillbaks den igen, beroende på art och lynne:) 

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
Jonas_ skrev:
Det är givetvis inte fel att mata sin orm i låda utanför terrariet, men finns egentligen ingen anledning som jag ser det :) Och gör man det av anledningen att ormen skulle bli aggresiv så fort den får mat i terrariet kan man sluta direkt som sagt för det stämmer inte! Ibland får dom med lite bottenmaterial med råttan,musen,kaninen eller tuppen... men vad gör det för ett djur som smälter ner ben, horn & rubbet :) Det är ingen fara sålänge ormen är i normalkondition och inte sjuk eller dålig på nåt vis. 

Lycka till :)

Håller helt med! Vad får dom inte i sig i naturen egentligen ;) Där äter de ju inte från tallrik direkt ;) 

74
13
larsson88:
Jag matar min kp i en hammarplastlåda, hon får vara där i bland över natten och ibland tar jag ut henne efter 2-3 timmar eller låter henne själv krypa ut då jag ställer lådan i terrariet medans hon äter. Funkar jättebra, hon verkar inte stressad eller dylikt. 
Men det skiljer garanterat från individ till individ 

Nu förknippar hon lådan med mat och hugger not allt som kommer in i lådan när det är matdags, men är hur lugn som helst i terrariet  :)

Finns säkert bättre och sämre metoder men detta funkar för mig och bettan 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild