Vilken ödla skulle du välja?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

66
49
Thor:
Hej

Är ny på det här forumet men har hållit på med reptiler endel tidigare och börjar nu känna att det är dags igen. 

Så frågan är om du hade ett terrarium som skulle kunna vara 2,5m långt och sen hade jag tänkt att det skulle kunna vara 1,5m brett i ena ändan och 1m i andra för att passa in i möbleringen och max 2m högt. Så ca 3 kvadratmeter att röra sej på. 

Vad skulle du ha där i?

Jag skulle gärna ha någon ödleart som går att hålla i grupp och som är dagaktiv.

Har du några förslag på vad jag bör inföeskaffa mej?  :)

194
165
JoakimLundgren:
Varanus Prasinus kanske.

66
49
Thor:
Smaragdvaran såg väldigt intressant ut,  dock lite väl dyr om man vill ha några stycken i terrariumet, verkar även vara svårt att få tag på dessa..

Kanske skulle ha skrivit att måtten jag skrivit för terrariumet är ungeförliga maxmått på vad jag har plats att bygga men det gör inget om det är mindre ödlor i ett mindre terrarium heller. 

205
203
Micke_E:
Chlamydosaurus kingii,  kragagam, är ruskigt trevliga ödlor. 

26
20
geckolover:
Om jag någon gång skulle kunna ha ett så stort terrarie så skulle jag ha en blåtungad skink! Fast det är lite för högt för dem kanske... :)

66
49
Thor:
geckolover skrev:
Om jag någon gång skulle kunna ha ett så stort terrarie så skulle jag ha en blåtungad skink! Fast det är lite för högt för dem kanske... :)

Det verkar vara många som gillar blåtungade skinkar men jag har inte riktigt fastnat för dom. 
Måtten är bara maxmått, kanske slutar med ett terrarium som är 100×50×50cm :) allt beror på vad det blir för ödla. 

114
116
aldabrachelys:
Jag skulle skaffat en ödla som intresserat mig prova det.

66
49
Thor:
aldabrachelys skrev:
Jag skulle skaffat en ödla som intresserat mig prova det.

Det skrev jag inte in som ett krav, trodde alla förstod att det var självklart! 

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Hade antingen kört en trio utav basiliscus plumifrons eller physignathus cocincinus.. ! Riktiga trevliga och vackra ödlor

593
551
Redfoot:

shinisaurus crocodilurus tycker jag ,verkar vara riktigt fina ödlor.
/R

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild