Kungsboa lugn till pigg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

102
1
dragster:

prova med en stor vattenskål den kan få ner hela kroppen i. mycke bättre än fuktlåda. o många boas älskar o bada.  :)

194
16
hambergaren:

jag har en stor bytta som badkar också, så har både fuktlåda och bad kar just nu. :)

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

En orm har inget utbyte av att komma ut alls. Sen om du väljer att ta ut ormen någon gång ibland så fine, men att ha ut ormen regelbundet för att man tror att ormen mår bättre av det är ingen idé.

1685
794
fluffis:

hambergaren:

En orms vanor kan variera väldigt mycket, både på dygnet, från vecka till vecka och vilken tid på året det är. Vissa av mina ormar klättrar mycket, vissa ligger still, vissa gömmer sig jämt men sen helt plötsligt gör de något annat och det brukar inte vara konstigt :) Men det är ändå bra att du är uppmärksam på ormens vanor på ett ungefär för då kan man märka när något är fel.

Tycker man att ormar "ska få komma ut" så har man skaffat sig helt fel djur tycker jag.

194
16
hambergaren:

Okej jaa nu har han varit lugn igen så va troligen inget konstigt. bara jag som reagerar när han legat still i 3 veckor och sen är igång för fullt. :)

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Finns många anledningar för en orm att bete sig mer aktivt än vanligt.
För varmt, för kallt, för dålig ventilation, hunger, eller helt enkelt bara ett rörelsebehov han tillgodosåg.

Efter hand du lär känna din orm och ditt terrarie så kommer du nog märka vilka beteende han har som är normala och vilka som avviker, inte lätt att veta efter bara 3 veckor.
Lycka till med din nya orm, kungsboor är fina djur.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild