Ciklidhobby i Södra Sandby

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

20
3
Jiggly4puff:
KANDARBA skrev:

Min sambo gillar fiskar så vi har några här hemma och dom kommer faktiskt från zoo giganten. Har alltid fått bra bemötande, men det är inte dom gamla ägarna på det längre. 2 bröder köpte det för ett tag sen. Min sambo har jobbat åt en av dom då han drev något kiosk eller nått på high Chaparral. 

Ah! Ja då kanske där har förändrats sen sist jag var där :) får åka dit & kolla igen :) 

417
249
KANDARBA:
Jiggly4puff skrev:

Ah! Ja då kanske där har förändrats sen sist jag var där :) får åka dit & kolla igen :) 

Men jag vet dock inte när dom köpte det, så det kan jag inte svara på. Men det är inte ursprungliga ägaren som startade det. 

7
3
ragnar2017:
Råkade hitta denna tråden via Google och även om den är gammal tänkte jag säga vad jag tycker om de butiker som nämnt. 
Sandy Ciklidhobby är främst en akvariebutik med stort fokus på framför allt ciklider och då sydamerikanska ciklider. Det ser inte alltid så kul ut i hans akvarier tyvärr men har aldrig haft problem med fisk jag köpt hos honom, dessutom är han väldigt kunnig och trevlig att prata med. 
När det gäller reptilerna så har han inte så stort sortiment och han verkar inte ha något standardsortiment utan det är vad han känner för att ha inne för stunden. Ser allmänt trist ut i terrarierna också. Har inte köpt några andra djur än fisk där. 

Zoogiganten har sen de bytt ägare för ett par år sen börjat bygga ut sina reptilsortiment där är en trevlig och duktig tjej som har hand om det. Det kan inte jämföras med renodlade reptilbutiker såsom Tropikhuset i Malmö men det finns några terrarium att titta på. Inga ovanliga djur dock utan majsormar, skäggagamer, m.m. 

Ormar och sånt i Ängelholm har ett stort sortiment av reptiler och de har även akvariefisk. Det är lite trångt och tyvärr tror jag inte de får plats med alla djur de har hemma i butiken utan man får oftast se deras bredd på tropikmässorna. Alltid fint i sina terrarium och personalen är kanon! Köpt bde orm och ödla hos dem. 

Tropikhuset i Malmö har nog flest terrarium av ovannämnda butiker och djuren och terraririumen ser alltid kanon ut. Bra och kunnig personal och stort utbud. Har inte lika stort utbud på mässorna som Ormar och sånt! men dessa två butiker är enligt mig de två bästa att besöka i Skåne ifall man är intresserad av reptiler. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild