Ruinödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
5
Pillow22:
Någon som har erfarenhet av ruinödla? Hittar väldigt lite information om dom

Medlem i SkHF
1144
1372
NellyNiklas:
Pillow22 skrev:
Någon som har erfarenhet av ruinödla? Hittar väldigt lite information om dom

Vad har du hittat för källor hitintills?

18
5
Pillow22:
NellyNiklas skrev:

Vad har du hittat för källor hitintills?

Inaturalist har skrivit om dom, men där är även källan Wikipedia. Ska nämligen kanske ta över en men det är svårt att ta reda på vad dom föredrar för slags klimat, växter, underlag och inredning när man bara får fram att dom finns i x antal länder

Medlem i SkHF
1144
1372
NellyNiklas:
Pillow22 skrev:

Inaturalist har skrivit om dom, men där är även källan Wikipedia. Ska nämligen kanske ta över en men det är svårt att ta reda på vad dom föredrar för slags klimat, växter, underlag och inredning när man bara får fram att dom finns i x antal länder

INat är alltid en bra go-to för den visuella researchen. Vilken miljö lever de i, vilka länder etc. Jag rekommenderar att välja ett område som du finner intressant och fokusera vidare på det. Googla temperatur- och väderstatistik i det området. 

För europeiska ödlor och inspiration brukar jag titta på denna länk:
www.eurolizards.com/

Medlem i GHF
655
426
Jimmy:
Kolla in skötselråden på Pärlödla och Smaragdödla. Dessa två arter delar habitat med flera arter ur Podarcis-släktet. Klimatmässigt kan du ha liknande som dessa, men mer fokus på klättervänlig inredning och gömställen. 

18
5
Pillow22:
NellyNiklas skrev:

INat är alltid en bra go-to för den visuella researchen. Vilken miljö lever de i, vilka länder etc. Jag rekommenderar att välja ett område som du finner intressant och fokusera vidare på det. Googla temperatur- och väderstatistik i det området. 

För europeiska ödlor och inspiration brukar jag titta på denna länk:
www.eurolizards.com/

Tack:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild