Skäggagamsbebis växer inte?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

2052
780
psyjoh:
Tasmanen skrev:

Här är källan. Vet inte hur pålitlig den är dock. Skrivaren kanske syftade på juveniler?:
www.asgard.se/VeOrell/sidor/default.asp?sid_id=21

Jag trodde också att de flesta reptiler levde solitärt tills jag läste det där.

Den har jag läst innan och det ser ut som ett skolarbete med lite småfakta från olika sidor. 

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:

Hittar detta på en annan sida:

"For a short time during the spring mating season in the wild (Bearded Dragons only have a mating season in the wild, not in captivity) the normally territorial and solitary Bearded Dragons form small colonies. "
Källa: beardeddragoncaresheet.weebly.com/general-info.html

Med andra ord, så är det förmodligen under parningssäsongen som vissa av er är inne på.

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:

Som jag nämnde redan i början av tråden är skäggagamer solitära djur, som dom flesta reptiler faktiskt är, undantaget är parningsperioden då det kan gå att husera ett par eller ännu bättre ett harem i ett väl tilltaget terrarium, övriga delar av året bör ödlorna leva åtskilda, som dom flesta andra ormar & ödlor :) 

Hur har det gått sen du särade på ödlorna?? 

64
11
Tasmanen:
Jättebra att veta, tack ska ni ha. 
Har själv funderat mycket på hur det kommer sig att vissa djur som lever solitärt i det vilda är så otroligt sälskapliga av sig som domesticerade, och njuter då verkligen av sälskapet av andra... de kan tom må dåligt av att vara för ensamma. Det lär väl inte gälla reptiler men många däggdjur fungerar så. Underligt!

50
7
maddiedotse:
Jonas_ skrev:
Som jag nämnde redan i början av tråden är skäggagamer solitära djur, som dom flesta reptiler faktiskt är, undantaget är parningsperioden då det kan gå att husera ett par eller ännu bättre ett harem i ett väl tilltaget terrarium, övriga delar av året bör ödlorna leva åtskilda, som dom flesta andra ormar & ödlor :) 

Hur har det gått sen du särade på ödlorna?? 

Händer ingenting tyvärr ännu:( 

50
7
maddiedotse:
Ingen som helst förändring, fortfarande sporadiskt ätande var tredje dag och ingen skillnad i vikt. Vägde senast den 21 /6... 

50
7
maddiedotse:
Vill bara uppdatera att hon avled i morse utan att ha gått upp ngt i vikt!

1159
626
Temla:
:( Vad tråkigt. 

2052
780
psyjoh:
Tråkigt men ibland blir det så. Beklagar...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild