Herptil-böcker, vad bör alla ha?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

593
551
Redfoot:
Själv har jag någon meter böcker om sköldpaddor, jag kommer förmodligen aldrig att köpa en massa böcker om ex ormar eftersom jag inte har några. Så det egna intresset styr nog bokvalet skulle jag tro.
/R

83
44
Michael_B:
The Complete Boa Constrictor av Vincent Russo. Köpte den av Thining eller vad han heter för några månader sen och den är redan sönderläst. Helt suverän bok om man gillar boa constrictor. :)

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

Medlem i SHF
193
364
Thinning:

741
681
Binks:
Thinning skrev:

Varför har du aldrig med den boken för ett bra pris? ;)

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Binks skrev:

Varför har du aldrig med den boken för ett bra pris? ;)

Vem vet, plötsligt dyker den upp till ett "bra pris". ;-)

Det är en trevlig bok, Vissers bok (på Westmans bild) har jag inte kollat hela ännu men den verkar inte så tokig den heller.

Med vänlig hälsning, Björn

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
Salamanders - Keeping and Breeding
www.ms-verlag.de/Amphibien.116.0.html?&tx_felogin_pi1[forgot]=1&tt_products=4328

Frösche und Kröten

www.amazon.de/Fr%C3%B6sche-Tropische-einheimische-Froschlurche-Terrarium/dp/3800171406

Medlem i SHF
193
364
Thinning:

Fick hem denna nya bok häromdagen, säkerligen något för alla som är intresserade av geckos från Nya Kaledonien.

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Jag älskar geckos så här kommer min favorit:

GECKOS, The animalanswer guide  av  Aaron M. Bauer

Även om jag inte har så stort intresse för ormar så  rekomenderar även jag boken ormar i terrarium

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Hej,
Såg ett ex av denna på Expo Stockholm i helgen som var. Det här är ju en riktig "mmåstebok" om Europas herpetofauna på svenska.

Mvh. Björn
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild