Erfarenhet av terrarium i plåt.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
182
389
Fredriko:
Jag har köpt dem så jag har inte satt ihop dem själv. Jag vet inte vad kantpressat är men vissa kanter är nitade så de sitter ihop och andra är vikta om du förstår vad jag menar (jag kan inte de korrekta termerna). 

De flesta av mina terrarier är alluminium.

bergsbakgrunder löser problemet med refkektioner på ett bra sätt. 

Medlem i GHF
182
389
Fredriko:
Jag har också tätat alla skarvar med silikon för att få det tätt. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Pulverlack brukar vara ganska hård så slitage lär inte vara några problem. Man kan ju inte repa det med en nagel i alla fall utan måste ha något hårt och vasst som en syl eller skruv etc. 
Jag borrade upp några pulverlackade hål och det tog några varv av borren innan jag kom igenom till metallen.
Tror inte det är något problem med giftet heller då det handlar om färgpulver, oftast är det lösningsmedlena i färger som är giftiga snarare än färgen i sig om jag förstått det rätt.
Tänk lite som en keramikyta.
Tyvärr har jag inte sett själva processen så är lite osäker och kan ha fel utan bara sett färdiga resultatet :-)

Hittade en schysst länk om det:
www.interpon.se/expertise_topics/about_powder_coatings/advantages-of-powder-coatings/

2052
780
psyjoh:
Kantpress är en maskin som böjer skivan så då är dina säkert körda i en sån där de ej är nitade. Tack för tipsen. Ska kolla hur billigt man kan komma undan med detta. Får börja fjäska lite för kollegerna hehe ;) Synd man inte kan köra alla maskiner själv. Ska börja med ett och se hur det blir och funkar det bra så lär det bli tre stycken. 

444
153
jpson67:
Har 2 terrarier med plåt i botten, värmemässigt så funkar det lite bättre än glas och sprider sig bra.

2052
780
psyjoh:
Kan tänka mig att det kan bli rätt varmt om man fäster belysning inuti. Får nog tänka om där så det blir nån form av ventilation ovanför. 

25
4
pierresjostrom:
Har själv terrarie med plåt som botten och baksida, och det är som några säger, det sprider värmen väldigt bra! Och väldigt stryktåligt, och även lättare än helglas. Ser många fördelar med det!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild