Bakgrundsbyggen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
1
Fredrik467:

Hoggaforfan skrev:

Lite halvkletit har jag kört med (och nervöst nog väldigt vitt). Fullt möjligt att jag använt för mycket så man får testa lite :-)
Värmepaneler borde ju fungera ganska bra med, bättre än i rumstemperatur i alla fall. Jag fick visserligen högre värme och luftcirkulation med fönen men värmepaneler är en bra lösning och framförallt tystare :-P
Jag hade nog låtit det köra minst 1-2 dygn. Titta lite och peta var det ser tjockt ut och se om det sviktar.

Du kan även strö på lite torrt bottensubstrat över det hela när du täckt det så unviker du att det blir lite vitaktigt. 

Så ditt tips är att först pensla på lim och strö på typ kokosfiber och sen låta det torka. När det torkat så blandar jag en gegga av trälim och bottensubstrat och smetar ut det på bakgrunden. Har jag förstått rätt då? :)

Har du några bilder på hur ditt ser ut när det är färdigt?

2966
1648
Hoggaforfan:
Jupp då borde det fästa. Kanske räcker med bara lim med men gör du det i 2 steg så är du på den säkra sidan.
Jag gjorde majoriteten av mitt med annan teknik, kleta på silikon och sen trycka in torv. Upptäckte PVA lite sent men kan bjuda på en bild av vattenfallet, allt i själva fallet är PVA+lerjord

Lite dålig bild för dagsljuset har gått ner i terrariumet så fick förlita mig på blixten.

2966
1648
Hoggaforfan:
Resten kan du se i min tråd om bygget:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2736&p=1

424
33
samthe0ne:
kolla in den här killen, han är grymt duktig, och även om det kan vara svårt att följa exakt så får man MASSVIS med tips: www.youtube.com/channel/UCvI2dy8cu4rZk96dDTBKIKg

205
203
Micke_E:
Jag målade med en lös blandning av fix eller fog som blivit över vid en köksrenovering

11
1
Fredrik467:

Hoggaforfan skrev:
Resten kan du se i min tråd om bygget:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=2736&p=1

Det såg ju riktigt snyggt ut. Jag är mest intresserad av hur du löst det på väggarna då det är så jag vill att det ska se ut i mitt :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Tack :-)
Massor av silikon+torv är majoriteten, det var innan jag upptäckte PVA, samt lite PVA och Tec7 där med som förbättring. 
Lägga en kraftig silikonsträng sen doppa fingret i såpavatten och trycka ut silikonet lite sen pressa dit torv.

11
1
Fredrik467:
Hoggaforfan skrev:
Tack :-)
Massor av silikon+torv är majoriteten, det var innan jag upptäckte PVA, samt lite PVA och Tec7 där med som förbättring. 
Lägga en kraftig silikonsträng sen doppa fingret i såpavatten och trycka ut silikonet lite sen pressa dit torv.

Ok, ska jag täcka hela bakgrunden med silikon då?

2966
1648
Hoggaforfan:
Det var så jag gjorde då, nu hade jag använt PVA+torv istället. Billigare och bättre resultat.
Exakt hur du väljer att göra det får du själv bestämma ;-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild