Tvillingterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
537
750
Patch:

De här kallades formplyfa när jag började.... den mörka kallades för marinplyfa :)

76
35
metallenin:
Inte slipat invändigt. Ljuset kanske spökar.

76
35
metallenin:
Dubbelbotten fixad med "avlopp" i botten av burkarna. Eftersom de kommer att stå uppe på ett annat terrrarium så är det uppsågade hål för ventilation  vid botten för att slippa värme underifrån. Hål upptaget i ovansidans bakkant för elsladdar och slang till duschsystemet. Frigolit monterad på bakvägg så nu börjar utformningen.

76
35
metallenin:
Spacklat och borrat hål för duschsystemet. 

76
35
metallenin:
En bakgrund klar och den andra på gång. 

97
73
Nattkryp:
Ser lovande ut :). Vad kommer du smeta på på frigoliten?

76
35
metallenin:
Använder SIKA reparationsbruk i 2 lager. 1 ganska löst och 1 lite tjockar blandat. Sen den tråkiga målningen. Förhoppningsvis blir det bruk idag.

97
73
Nattkryp:
metallenin skrev:
Använder SIKA reparationsbruk i 2 lager. 1 ganska löst och 1 lite tjockar blandat. Sen den tråkiga målningen. Förhoppningsvis blir det bruk idag.

Ok, har du nån erfarenhet av husfix sen tidigare och kan jämföra hur lättarbetat det är samt hur resultatet kan skilja sig mellan produkterna?

76
35
metallenin:
Detta blir mitt 2:e bygge med SIKA bruket. Provade ett annat på mitt höghusbygge( minns ej namnet ) men tycker att detta är lättare att jobba med. Sen finns den även i lagom stora förpackningar. Finns trådar på forumet eller bilder i mitt galleri på tidigare byggen. Sen kan det även spela roll i att man har lärt sig lite mer hur man ska jobba med bruket och därför tycker att detta fungerar bättre.

76
35
metallenin:
Då var bruket fixat och även första lagret med färg på både in och utsidan fixat. Även glaset fixat idag.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild