Exo terra kvalitet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

40
15
porcelain:
Har precis som du, Heba, fått höra av andra att exo terras terrarier läcker. Dock så var den version jag har hört att det främst gäller deras äldre terrarier och att detta eventuellt skulle vara något de har bättrat sig på (var ett par år sedan jag hörde denna historia, och har sedan dess haft ett par exo terra själv med och utan stående vatten utan läckage)

17
1
Heba:
Det verkar vara en majoritet som trots allt har icke-läckande terraier och det låter bra!
Som du skriver porcelain är det inte dagsfärska referenser jag har så det kan mycket väl vara som du skriver - de har blivit bättre.
Ska i helgen provfylla mitt och håller alla tummar och tår för att det ska vara tätt - det var ju därför jag valde Exo terra!

17
1
Heba:
Jag hör tyvärr inte till majoriteten med täta Exoterra... Fyllde upp terrariet idag och visst sjutton läcker det i botten i ena hörnet.
Tappar totalt sugen då jag som sagt valde Exoterra just för att dom ska ha en tät botten och det känns som en förutsättning när man ska köra regnskogstema.

Hur är det möjligt att en så stor tillverkare har så dålig kvalite på sina produkter för det låter som ett genomgående tema med allt från lampsocklar till terrarier?

2966
1648
Hoggaforfan:

Lite silikon löser det även om det var trist att höra.
Finns många stora företag som bara pumpar ut skit. De är välkända och relativt billiga(?), ska man ha liknande saker så är det inte alltid så lätt att hitta men hittar man så är det oftast billigare och bättre.

2052
780
psyjoh:
Är det ett nytt terrarie borde du kunna byta det. Går på garanti precis som alla deras andra produkter. Har själv fått nya lampor när de andra slocknat inom 2 månader. Vet inte hur lång garqnti det är på terrarierna men är det nytt borde du kunna byta det. 

17
1
Heba:
Tyvärr är terrariet inte nytt, men enligt tidigare ägare endast 6 månader gammalt. Har kontaktat tidigare ägare och får se om han hör av sig.
Ja, visst kan man silikona om det, men känns sådär då det är hyfsat nytt - produkten ska väl motsvara tillverkarens info..

456
202
isdrake:
Vad trist. Jag som också köpt ett Exo terra med hopp om att ha vatten i det. Man ser ju så många som kör regnskog i sina burkar och jag har alltid trott att deras burkar är bra (även om deras övriga teknik är tvivelaktig). 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Jag har ett exo terra med falsk botten och har alltid haft vatten i botten ca 10cm utan problem

17
1
Heba:
Ja, det verkar vara lite lotteri huruvida man får ett tätt terrarium.
Isdrake - hoppas ditt är tätt och provfyll det innan du lägger ner en massa krut!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild