Lera till bakgrund?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1686
795
fluffis:
Hoggaforfan skrev:
Hoggapedia to the rescue ;-)
www.dukalege.dk/

Krävde lite spårbete

Ahh :) Det måste ju varit den jag menade. Detektiv Hogga :)

456
202
isdrake:

Tack så mycket Hoggaforfan. :D

Undrar hur pass detaljerade arbeten man kan göra med det. Deras exempel var inte jätte snygga. 

2966
1648
Hoggaforfan:
Är det som lera så kan det nog skapas fantastiska bakgrunder men som allt annat så kräver det sin kunskap.

90
38
Fredrik85:

Det här bens-jungle.com/RainforestBackgroundcomposition blir väldigt fint i regnskogsterrarium, men det låter som om du vill kunna forma bakgrunden vilket är svårt med denna. Annars är den trevlig, fulladdad med mossporer och annat gott.

Mvh Fredrik

135
130
Hellemar:
Tjabba...

En annan som minns o var med på Reptilmagasinets tid kan ju inte låta bli att nämna det ultimata:

Trolldeg ! :)

Henke :)
Som fnissar sig halvt fördärvad och ber om ursäkt för detta tråkiga inlägg samtidigt som jag plockar fram chipsen :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Hellemar skrev:
Tjabba...

En annan som minns o var med på Reptilmagasinets tid kan ju inte låta bli att nämna det ultimata:

Trolldeg ! :)

Henke :)
Som fnissar sig halvt fördärvad och ber om ursäkt för detta tråkiga inlägg samtidigt som jag plockar fram chipsen :)

Det här med trolldeg har jag hört talas om, det verkar ju bara skit dumt så berätta gärna historien så vi andra kan få oss ett skratt 

456
202
isdrake:

Hoggaforfan skrev:
Är det som lera så kan det nog skapas fantastiska bakgrunder men som allt annat så kräver det sin kunskap.

Jag har faktiskt kännt på denna leran för lääänge sedan innan den började säljas. Jag vill minnas att det var som en tjockare pappersmassa. Så jätte detaljerat går det nog inte att göra. Men jag får försöka hitta någon som använt den. :)

Fredrik85 skrev:

Det här bens-jungle.com/RainforestBackgroundcomposition blir väldigt fint i regnskogsterrarium, men det låter som om du vill kunna forma bakgrunden vilket är svårt med denna. Annars är den trevlig, fulladdad med mossporer och annat gott.

Mvh Fredrik

Egentligen så behöver jag det bara till ett snyggt ytskick. Grunden ska jag bygga av annat. Men resultatat ska se ut som sten är det tänkt. :P 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild