Stark j*vla fogger?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2966
1648
Hoggaforfan:
Skulle väl iofs fungera om man kör in dimman i ett rör där en fläkt blåser upp den som en slags skorsten. I alla fall borde det fungera i teorin men hur det är i praktiken har jag ingen aning om.

2
0
inhood:
Köp el luftfuktare till en 14-20m2 sen är det bara att skarva på pvc-rör. Min klarar av att bära upp rök ca 240cm från golv till tak.

2
0
inhood:
Rören går ju att måla efter lite sandpapprande

508
304
Jonas77:
SydpOlof skrev:
Ps: Syftet är såklart att dimman till slut ska lägga sig på botten. Men att den ska falla uppifrån och ner för det skulle se nice ut.

Såååå..... Ha foggern upptill, som jag föreslog? Att försöka tvinga upp smogen för att den ska komma ner igen är ju som att gå över ån efter vatten. :)

26
1
SydpOlof:
Jag gillar inhood's resonemang. Det är exakt vad jag är ute efter. Och röret hade jag tänkt skulle gå på baksidan av bygget och sedan kopplas till ett anslutningshål i taket.

Jonas77: Förstår din tanke men eftersom mitt bygge går från golv till tak och endast har c 5-7 cm mellan rummets tak och bygget så finns det såklart inte plats för någon fogger på bygget.

Det ska ju vara då om foggern sitter i ett väggskåp vid sidan av bygget men det är inte helt önskvärt i mitt tycke.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild