Bottenmaterial till skäggisar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2052
780
psyjoh:
Här är som min ena grävt en grotta med två gångar. Gjorde bara ett litet hål från början sen har hon gjort resten själv. Detta är fotat in i grottan då hon grävde fram till glaset. 

160
91
turboadde:
Psyjoh:
Är det ungefär samma kornstorlek och samma färg på JBL och Excavator. Jag tänkte bygga av Excavator men e de typ samma och JBL e billigare så kanske man ska fundera på det istället. Vill ha sanden mer åt det röda hållet och inte bruna.
Visst skrev du att JBL sanden va skit först men sen prisa den va?

2052
780
psyjoh:
Tyckte första omgången var skit men då hade jag ej packat ordentligt så det smulades sönder och hittade den här stenen. Sen när jag har gjort i de nya terrarierna så har det blivit bra. Jbl är mer röd än excavator men när den torkar ut helt blir det lite ljusbrunt. Brukar fukta det lite då och då så det håller form o färg.. det viktiga är att det packas ordentligt på ytan och en liten bit ner annars smulas det sönder när det torkar. Har iofs bara provat excavator i ett terrarie så jag kan ej säga att den är bra eller dålig men är ändå mer nöjd med jbl. Korn storleken är mindre hos jbl och ytan blir lite jämnare.. ända jag tycker är dåligt är om de gräver där det torkat ut helt så kan det damma lite på dem.. brukar dock fukta lite oftare i grottorna så hjälper det. 

1275
1725
Falk:
Nu minns jag inte vars jag läste det men det var en som hade experimenterat med kattsand (bentonit), torv och vatten och fick ett bra substrat som var hållbart men samtidigt bra att gräva i.

2052
780
psyjoh:
Dags för nytt bottenmaterial till Rango. Denna gången valde vi att ha bakre delen med JBL Terrasand och främre delen med exoterras röda ökensand så det blir 50/50. Gick åt tre påsar jbl a 7,5kg. 

2052
780
psyjoh:

160
91
turboadde:
Tack Psyjoh för redovisningen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild