Passande ödlor i vivarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

343
119
Salig:
Skönt att de simmar! :) Vore fruktansvärt tråkigt om de skulle drunkna. Men grandisar är så pass lätta att hitta också, vackra och trevliga. Kanske de kan vara något att fundera på, Lysa? :)

4
0
Lysa:
Tack snälla för all input ni har gett! Pratade igår med en "visman" som föreslog grön anolis, amerikansk lövgroda och guppy då dessa är billiga, bra nybörjar arter och man har både dag och kvälls aktivitet. Era reflektioner över detta?

Ps. Kommer nog att bli ett terrarie till då jag inte kan släppa tanken på Williamsi ;-)

268
19
Iguania:
Måste bara påpeka att man ska undvika att ha lövgrodor och anolisar i samma terrarie, om det nu var det du hade tänkt. I ett såpass litet terrarie så blir det ingen bra kombination, de kan inte komma ifrån varandra. Dessutom tror jag inte risken är nollbefintlig att grodorna kan skada anolisarna när de hoppar runt på natten eller att anolisarna stressar grodorna på dagen. Om jag inte minns fel så har jag även läst någonstans att ödlors och grodors bakteriefloror skiljer väldigt mycket och inte bör blandas.

Rent generellt så gäller detta all blandning av olika arter. Vill man ha flera djur är det bäst att skaffa fler terrarier. Visst så kanske dom lever tillsammansni det vilda men då har de iallafall tillräckligt med utrymme och kan dra sig undan. Det går tyvärr inte i terrarier, såvidare man inte har ett riktigt stort.

343
119
Salig:
Håller med Iguania. Blanda inte arter, bättre att ha dem separat. :) 

Tycker du ska kolla på williamsi! Väldigt trevliga! :) har du en hane behöver han dessutom inte mer än 30x30x40, fast större är självklart bättre ;)

903
510
Evanjeline:
Håller med, trevligaste ödlan jag haft på långa vägar. Åtminstonde att titta på, på håll;P Mina är fortfarand ejätterädd för mig, men jag har inte haft honom så länge.

343
119
Salig:
Min pojke tar kryp ur handen utan att tveka ^^ självsäker liten sak ;)

903
510
Evanjeline:
Jag har börjat ha min dörr öppen, och precis utanför är trappan ner, och hans terrarium står preics bredvid dörren. Jag upptäckte för några dagar sen att han vägrade gå ut ur sitt bamburör, och jag fattade ingenting, till sist kom jag på att han gick ut varje gång jag stängde dörren. Har satt upp papper på ena sidan av väggen så han inte ska se ner, och hoppas han vågar ut igen, för annars kommer jag dö av värmeslag här inne;P Det var tydligen jätteläskigt med ett hål ut ur rummet. Han har varit ute utan problem innan när dörren varit öppen, men jag antar det blev för mycket att hålla koll på när dn var öppen längre stunder.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild