Problem med terrarium :-)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

2052
780
psyjoh:
Nån som vet hur lång tid det tar för bönbaggskulturerna att kläckas?  Fick hem mina igår men inte en enda bagge!?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
psyjoh skrev:
Nån som vet hur lång tid det tar för bönbaggskulturerna att kläckas?  Fick hem mina igår men inte en enda bagge!?

hmm när jag köpte fick jag ju lite baggar med. 
Sen får man googla lite ;) hittade iaf det här:  At 30°C, it takes seven weeks for emergence from adzuki beans compared to 3-4 weeks from mung beans.
Så det beror lite på vilka bönor du har och vilken temp 

2052
780
psyjoh:
Vet inte vilka bönor. Ser ut som 3-4 sorter i burken. Den står ovanpå lysrampen o där är 28-30 grader

2052
780
psyjoh:
Så här blev min tillfälliga petbox med myggnät. Fick tyvärr bara en kulturhoppstjärtar som nästan var tom o gråsuggorna restade så just är där för lite bottensubstrat. Väntar på fler hoppstjärtskulturer så jag kan fylla på botten lite. Såg att våra friktflugor här i lägenheten lagt larver i cgdn så kan tyvärr inte slänga den fast den stått fyra dagar. Bättre de får bli flugor först innan jag tar bort korken. Självklart får de färsk i en annan kork :)
Dubbla myggnät så flugorna ej tar sig ut fick det blev...

2052
780
psyjoh:
Vi ska resa bort imorgon och när jag kommer hem ska jag gör något snyggt. Förhoppningsvis har alla kulturer och substrat kommit då men detta funkar så länge. Det är ju inga stora ödlor vi snackar om. Men märker redan att en är mer dominant. När den ena skulle ta en fluga kom den andra o "klickade/jagade" iväg den första o tog maten.. den som är dominerad om man säger så är ändå den som är mest framåt. Så fort jag öppnar hoppar den upp på min hand o går o slickar där. Försöker ej sticka iväg hehe :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild