Problem med terrarium :-)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

2052
780
psyjoh:
Hur många hittade du haninge?

15
3
haninge:
Ett litet :-) sitter högst upp i hörnet i bakkant på terrat.... jag har 3 damer däri som har ungefär samma ålder så det bör dyka upp fler inom kort hoppas jag!

741
681
Binks:
Jag kommer själv sikta på att bara låta dem frodas och lägg ägg vart de vill i min burk senare.
Jäkla meckit att föröska pilla ut de små äggen tycker ja, när de klarar sig fint i terrariet där de sitter.

16
0
Schelander:
Jag kommer också låta äggen vara och köra på bara!
är det någon som har koll på om dom små liven kommer ut genom 
springorna på exo terra? 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Dom är sjukt små så risken finns 

135
130
Hellemar:
Tjabba

Grattis !
Läge att dra igång bananflugeodlingar nu då så att du har gott om foder sen när äggen kläcks :)
Bananflugor tyckte jag var bättre till supersmå geckos (jungfrugeckos, williamsi, C barbouri) än nykläckta kackerlackor...

Henke :)

2052
780
psyjoh:
Jodå dem är igång :)

741
681
Binks:
Någon som har ett lätt recept på smet till bananflugeodling?
Kan vara dags att göra smet till min startkultur.

2052
780
psyjoh:
Jag kör detta:
1 paket torrjäst
1dl havregryn
2dl cornflakes
1dl äppelmos
1 mosad banan
Fördelade detta på två halvliters plastglas. 

Har funkat bra.  Men såg nu att där var små vita kryp (kvalster?) I den ena burken. Hur gör man med det? Nån som vet?

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Gör så enkelt som möjligt (min livsfilosofi).
Gör som receptet ovan men skippa äppelmoset om du inte har sånt hemma - det är gott, men inte nödvändigt. Dock tycker jag att du kan tillsätta några droppar Atamon för att förhindra mögelbildning... Som sagt - så enkelt som möjligt...

Henke :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild