Hej alla glada knepiga skruvade djur intresserade. Jag har legat lite lågt över sommarn med mitt byggande och djurinförskaffande. Dels pga att min sambo fick reda på hur mycket pengar jag spenderat och att det faktiskt vart lite mycket ett tag.. IAF är jag nu pånytt född och ska fortsätta i den änden jag slutade.
Det är dags att börja bygga glasburkar till mina djur som frodas här hemma. Och efter en massa fundering så ska jag bygga sk kombi-terrarium (namnet har jag också kommit på-dåligt, jag vet).
Topp öppnat eller skjutglas, det är frågan man ställer sig, och vad gör man då? Man bygger burkar med båda delarna.
Tex: Jag byggde flera glasburkar som skulle passa mina änkor här hemma. Och vad jag läste på innan va att dom inte va glasklättrare, jag byggde då toppöppnat. Och vad gör dom rackarna då? Jo, på något vid lyckas dom bygga sitt näste i toppen och hänger hela tiden i taket.
Del 1 i detta är att köpa in en hemska massa skjutglaslister... och det vet vi alla att det inte är så lätt. Som jag skrev tidigare i tråden så ringde jag runt till alla glasmästare i 10mils radie och ingen hade listerna jag sökte. Vanliga E-profiler passande 4mmglas i borstad aluminium. Men skam den som ger sig, nu börjar sökandet!
En sak som jag skulle vilja ha hjälp med är att kunna köpa 1-3st JÄVLIGT stora platbackar. Jag har nu mina fyra kack-odlingar i Hammar plast - SmartStore största backar med snäppfästen 70L
www.orthexgroup.se/sv/products/storagespace/forvaring-m-lockclips/smartstore-classic-70
Dom fungerar jätte bra MEN det är dags att städa åt dom rackarna och då har jag funderat länge hur jag riskfritt (obs riskfritt!) ska kunna flytta över dom utan att bära omkring på äggkartongs-fyrkanter med 100-200 kackerlackor på, genom luften till nästa back.
Det jag skulle behöva då är en gigantisk back som rymmer 70L back innuti, någon som har något förslag?