Stäppvaran eller inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Du kan ta hem en hantverkare och se hur mycket golvet pallar 

57
42
Lunatisk:
Vet inte på rak arm vad golvet tål, generellt skulle jag säga att det är ett ganska stabilt hus vi bor i, mycket betong i väggar och så, men får försöka kolla upp om det finns uppgifter på vad golvet tål. Borde ju gå att få info om det från hyresvärden kanske.

101
24
ploa:
Jag tror golv håller för mera än vad man tror, under förutsättning att man belastar golvet på stor yta. En vattensäng (dubbelsäng) t.ex. väger oftast mera än 1000 kg

57
42
Lunatisk:
Lite skönt att höra! Det är så lustigt när man börjar göra efterforskningar, och grejer man inte hade en tanke på från början dyker upp, man tänker ju alltid yta och plats, men hade inga tankar på vikten förrän häromdan.

1275
1725
Falk:
Ett ton på en stor yta är inte så farligt och gamla betongbyggnader ska palla så länge det inte är någon möbelkonstruktör alt. kvalietsansvarig från Jysk eller Rusta som ritat huset =)

Medlem i DHF
1083
778
Westman:
Köp den här boken

The Savannah Monitor Lizard: The Truth About Varanus exanthemat.

Skriven blandannat av en som studerat dom i över 7år.
Något mer eller annat tror jag inte att man behöver veta :)

57
42
Lunatisk:

Hahaha jag hoppas verkligen att lägenheten är byggd utan inblandning från varken rusta eller jysk! ;)

Tack för boktipset Westman!

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
1ton är ju inget i princip, men bra mycket för ett terrarium kan jag tycka? men kolla bara på en del akvarister och deras gigantiska akvarier. 

1275
1725
Falk:

Bra tips att läsa den boken.

Har man studerat djuren i 7års tid så lär han ha observerat vad dom äter och inte. Finns många trådar med tvivelaktiga tips om att ge dom gnagare och kattmat.
Dessa krabater hade förr i hobbyn problem med fetma, hur det är idag vet jag inte men en frisk varan nekar aldrig mat så dom kan gluffsa i sej av det som finns på lönekontot ganska fort om man inte har en stabil odling av varierande insekter.

57
42
Lunatisk:
Har hittat föreslagen bok på Bokus, så ska beställa den :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild