Stäppvaran eller inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

57
42
Lunatisk:
Ja, naturligtvis går det inte att jämföra kackerlacksantalet med det jag ger spindlarna, det förstår jag allt :) Men det klart - maten kanske är onödigt krånglig... Det är bra att få lite input från olika håll, väga fördelar mot nackdelar!

13
1
adaam:
Timon lepidus en annan fräck ödla dock ingen varan.

Medlem i SHF
277
350
Jubari:
Får man fråga hur mycket ni matar med kackisar ni som har erfarenhet av stäpp? Hur ofta, antal etc? På en höft sådär, vad uppskattar ni till en fullvuxen hane?

Inte behöver man odla kackisar för att hålla en ödla, underlättar javisst och blir billigare men absolut inte ett måste.

1275
1725
Falk:
Vill tillägga att det räcker inte att bara ge kackerlackor utan variation är ett absolut måste. Syrsor, gräshoppor och snäckor mm

Om googlar ska man kunna hitta en studie som gjordes på ett hundratal stäppvaraner då magarna sköljdes och man gick igenom innehållet. Det fanns spår av allehanda insekter, äggskal, skorpioner men dock inga rester gnagare i någon av djuren.

Jag hade gett en röst för ackis varaner =)

57
42
Lunatisk:
Ska kolla upp lite fler ödlor som ni föreslår. :)

20
12
Gielen:
Har du bara utrymme så kör på

333
97
leolina:
Ingen här som har en och är villig att dela med sig av sina erfarenheter? :)

79
14
Alexxus:
Har haft 4 st totalt så fråga på :)

57
42
Lunatisk:
Stäppvaransfakta studeras just nu flitigt på internet och i böcker, men jag oroar mig för en sak. Terrariets totalvikt. Platsen finns som jag nämnt innan, men nu funderar jag på om terrariet kommer bli för tungt för golvet, då vi bor i lägenhet på tredje våningen.. Nån som tror något om detta? Kollade en blogg där en kille byggde eget, terrarie+innehåll landade på över 1000 kg..

238
14
Regnskog:
Hur mycket tål golvet då? Järnbänkar osv kan hjälpa till

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild