Tropisk gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

903
510
Evanjeline:

Det var ju billigt och bra!

En annan fråga när vi endå pratar bevattning, gör det någon skillnad om man använder en fogger mot ett regnsystem?

268
19
Iguania:
Regnsystemet skapar vattendroppar på inredningen som djuren kan dricka ifrån. Vattendropparna avdunstar ju sen också så jag skulle chansa på att fukten håller sig längre då.

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
En fogger skapar enbart dimma, medans ett regnsystem sprayar. Personligen tycker jag bättre om regnsystem, då det som Iguania nämner, även skapar små droppar som ödlorna kan dricka utav.

903
510
Evanjeline:
Ok, då är det regnsystem som gäller då!

903
510
Evanjeline:
Nu har mitt regnsystem kommit, jag har en veckotimer, och köpt flera sorters foderdjur. Allt jag behöver är en ordentlig lampa då jag beställde en 5.0 men fick en uvb 100... Men imorgon ska jag försöka installera allting, spännande!

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:
Reptiglo 5.0 har bytt namn till uvb100, så det är precis samma lampa :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Anders är det verkligen samma lampa? Så som jag förstått det så har uvb100 ersatt 5.0 och att dom ändrat lampans ljusspektrum?

1159
626
Temla:
Ville kommentera om fogger och vattendroppar. Jag har en luftfuktare/fogger (Vicks) i mitt kameleontterrarium och om jag har jag den inställd på medel till hög så blir det riktigt fuktigt med många stora vattendroppar på bladen. 

114
73
Lunde:
Du har rätt Tenebrosa; det är ett annat ljusspektrum i UVB100 (www.exo-terra.com/en/products/reptile_uvb100.php) än i Repti-Glo 5.0 som den ersätter (m.pecheur.com/en/gb/buy-fluocompact-bulb-exoterra-repti-glo-50-tropical-spectrum-29308.html?id=29308).

903
510
Evanjeline:

Någon här på forumet som har williamsi hade fått sin bränd av den nya versionen av lampan, så;< Får se om jag kan hitta någon 5.0 i någon djuraffär. Jag ska köpa rapor senare, men som jag bor nu blir det redan över 30 grader på varma dagar, så jag kan verkligen inte ha en lampa som avger värme just nu.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild