Ungdomsterrarier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

1685
794
fluffis:

Jag surrade fast lite grönt för att göra det trevligare men det blev inte så stor skillnad och den svarta tråden som jag använt för att surra fast den syns för mycket. Det kommer nog bli att jag utvecklar terrariet med mer växter och kanske annan inredning men det kommer i ett annat skede i så fall. Nu ska vi fokusera på att få de andra två dörrarna på plats. Idag har jag och min sambo satt ihop glasen med ramarna till de två andra.

Såhär blev det med lite mer grönt. Ingen större skillnad och jag är inte riktigt nöjd men det kommer nog i framtiden :)

Som tur är har jag inget handtag på min mikrovågsugn. Det förhindrar med all säkerhet att jag skulle blanda ihop terrariet med mikron :D

91
8
Saraldor:

där fick jag, så jag teg. :)

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Som sagt, riktigt nice bygge! Nu blev jag lite sporrad att få klart mitt bygge ju!

1685
794
fluffis:

:D

1685
794
fluffis:

Nu är jag riktigt glad för delmål ett är färdigt! Dvs tre terrarier är på plats och djuren flyttade in idag :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

Riktigt snyggt :)
Gillar att glasrutorna är såpass stora.

Vad är du mest och minst nöjd med bygget?

1685
794
fluffis:

Tack Anders!

Oj, det var svårt. Jag gillar också att rutorna är stora. Det gör att man ser mina sötingar bra (om de inte ligger och trycker i ett gömställe förstås) :) Det som är bra är att när man öppnar dörren så finns det bara små kanter runt om som gör att det inte är svårt att "ta sig in" när man ska byta vatten och sånt. Det som inte blev bra för att vi inte tänkte på det från början är att dörrarna är lika stora som terrarierna vilket innebär att dörrarna går i varandra när man staplar terrarierna. Detta upptäckte vi ändå ganska tidigt och har gjort dörrarna på andra och tredje terrariet lite mindre men ändå har vi fått lägga möbeltassar mellan två av de staplade terrarierna för att få avstånd.

1685
794
fluffis:

Såhär ser förresten terrarieväggen ut nu. Det tar sig sa han som hade eld i håret!  hehe

Nu är det "bara" tre ungdomsterrarier i mitten kvar att bygga och därefter ska vi fortsätta på andra sidan av rummet! :)

91
8
Saraldor:

Ser mycket bra ut

1685
794
fluffis:

Saraldor: Vad kul att du tycker det :)

På det hela taget är jag nöjd.

Jag sitter med hjärtat i halsgropen litegrann och tänker på om det verkligen kommer att få plats sex terrarier på höjden utan att vi behöver slå ut taket hehe. Det blir tajt. Och nu med möbeltassarna också...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild