Exoterra klippa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

225
4
ia_:

Märket på de dekorationerna heter Magnaturals. Googlar man kommer det upp rätt mycket. Finn fler här tex www.pet-tech.com/index.php?page=shop.browse&category_id=12&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=74

205
26
Strunten:

tack för länkarna men kommer nog gå på att göra en egen, så gott det går! ;) om jag inte hitta magnet så får det bli en byggnad med friggolit och silikon as usual! ;)

225
4
ia_:

Gör man egen blir den ju måttanpassad som man vill ha den. =)
Fanns ju magneter på sidan som skulle vara starka som attan, annars är det som sagt bara att googla på Magnaturals. Själva magneten var ju inte så dyr i alla fall. =)

205
26
Strunten:

Ne eller hur! men tror du inte det går att fixa magneter i sverige då? :P ja bäsa alternativet är ju at göra själv. men vet inte om vågar lita på utlänska sidor heller

225
4
ia_:

Det borde definitivt finnas i varianter på magneter i sverige, om än kanske inte just det där märket.

Kolla typ... Panduro och Kreatima? Hobbyaffärer borde nog ha magneter. =)

Edit: HÄR hittade jag nåt!
Deras största klara 60 kg! Dyr och kanske lite väl, haha. Men de som är något mindre kan nog funka?
Denna sidan kan du utan problem beställa från, jag har beställt därifrån massor med gånger och aldrig haft några som helst problem! =D
www.coolstuff.se/Supermagneter

205
26
Strunten:

coolstuff har jag också handlat på förut! detta ser mkt intressant ut! det ska garanterar bli ett kommande projekt! men har man en gång satt klippan där så sitter den nog kvar med ;)

205
26
Strunten:

kanske t.o.m blir sånt tryck att klaset spricker?

225
4
ia_:

Om man läser kommentarerna verkar de ju brutala!

Man kanske skall nöja sig med någon av de mindre? 38-60 kg är ju ändå lite overkill, så mycket kommer min ödla aldrig väga i alla fall, haha!

Men det är fan riktigt smart med magneter...!

205
26
Strunten:

ja ibland så skiner man till och lyckas ;)

225
4
ia_:

Tur att det finns någon som gör det! ;D

Vart själv lite inne på tanken att sätta fast bakgrunden med magnet. Så slipper man silikona sönder terrat. Så jag tackar för tipset!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild